#1 Skrevet Juli 29, 2009 Har en s4 4,2 liter 93modell for hånden,den går ikke på alle, det er tatt komp test sier eieren,og den var ok.(er en bekjent av meg,så regner med at han er ærlig) Dette skjedde etter bilen hadde blitt stjelt..... Noen med tips om hva jeg bør sjekke først og fremst?Vanlige feil... Jeg tenkte plugger og plugg kabler(sjelden folk bytter kabla ihvertfall),bilen har gått rundt 300 000km,er det kvelden for motor da,eller går disse langt?? Er også noe ulyd i mellomakslingen,opphengslager?? Samt om noen har noen tips om hva man skal se etter,har aldri hatt noe med s biler og v8 og gjøre før.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2009 Bruk søkefunksjonen på 4,2 og v8 så finner du mange tråder om svakheter med oljeforbruk og belegg i sylindrene på disse. Fine motorer, men mye jobb å skru på, og dyre deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2009 Oljeforbruk er vel det som er den største svakheten på de. Min går tidvis på 6 og 7 sylindere, hos meg skyldes det oljeforbuket, pluggene gror igjenn. Pluggledninger er svindyre på denne bilen, den lokale audiforhandleren skulle ha 5500 kr for et nytt sett, men det skulle være livstidsgaranti på pluggledningene på denne motoren. Generelt dyre deler til bilen, bør helst skru selv. Iallefall en herlig bil å kjøre, med godt drag på lave turtall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...