Anbefalte innlegg

Har problemer med håndbrekket, som funker svært dårlig. Vet det ikke er kablene, så jeg har kjøpt meg et caliper rep. kit fra Mekonomen som jeg håper jeg skal løse problemet. Noen som kan bekrefte dette og har erfaring med jobben? Hadde av Caliperene for en tid tilbake og kjente da at det virket som om håndbrekk hendelen gled litt ut og hoppet over et punkt ca. midt i vandringsområdet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på min S4 for noen år siden. Fungerer ennå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at brekkarmen ruster fast... Det funker fjell å overhale, men du må pusse, evt sandblåse litt.. Gjorde det på mine, med repset. So mnye igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel samme på min, eller var. jeg tok opp den armen, spraya godt med wd-40 og satt den i og banka den fram og til bake sånn at jeg kan lett bevege den med en finger...

gjorde dette for noen månder siden, men ikke like grundig som for noen dager siden, nå fungerer den som den skal

er vel en svakhet hos audi c4 dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

svakhet på gammel audi genrelt..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde audi var kvalitet jeg, bremser er jo litt kjekkt og ha med litt kvalitet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips og svar! Funket greit å fikse venstre siden, mens høyre må jeg nok kjøpe ny... Jobbet hardt med å få ut stempelet i kveld, men det lot seg ikke skru ut. Satte lufttrykk inn i bremsevæske porten og etter litt dreiing av stempelet sa det BANG og ut kom det. Ser ikke særlig bra ut de delene i hovedsylinderen... Oppdaget samtidig at messingforing samt pakning på håndbrems hendelen manglet. Da kan det jo tyde på at muligheten for fuktinntrengning og annet smuss har hatt en liten passasje til å skape unødig slitasje i sylinderen? Reklamasjon er vel forøvrig kanskje vanskelig å få gjenomslag på i dette tilfellet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste en artikkel på Audi 100, klassiske svakheter: dårlig ladepsenning, og rusta / dårlige bremser bak, håndbrekk som ikke låser ut, henger. Fikk en forklaring på at dette kunne komme av at de (tyske produsenter) legger lav bremsekraft på bakbremsene (hard nedbremsing på autobahn, ungå at rompa kommer ut). Dermed beveger det seg lite, setter seg og ruster. Fikk råd om om bruke bremsene AKTIVT, og hardt noen ganger. Dessuten passe svært godt på at mansjettene på glideboltene er tette og fine at disse glir godt, hvis ikke rens og smør minst en gang i året. Jeg måtte bruke CRC og boltetrekker for å få ut mine...

Mine kaliptere så fine ut, men bremsebelgget hadde ramlet av klossene og skivene var helt ødelagt fordi glideboltene og festekloen ikke var byttet. Så hvis det er neon som trenger kalipetere som ser helt fine ut... (jeg har kjøpt og montert alt nytt på bakaksel).

PS! Torshow har prisgaranti, og de har dessuten 25% på alle slitedeler ut August, uansett om du er medlem eller ikke.

Til min 100 2.3 E (94mod) Deler bak: hjullager, skiver, caliptere, klosser, monteringssett, sportsfjærer, dempere til 7800,-, samt bremseklo og skjold fra Møller (2400,-).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.