#1 Skrevet Juli 30, 2009 Hei, på mandag fyker bilen (Golf 4 1998) inn i lakkegarasjen, og i forbindelse med det, skal jeg demontere noen ting for å senke prisen. Jeg har alt fått svar i en annen tråd hvordan man demonterer listene på dørene, så det jeg trenger svar på nå er: Alt i bilen er orginalt. Hvordan tar jeg av listene bak? Hvordan tar jeg av dør håndtakene på en enkel måte, evt bare plastikken? Hvordan tas speilhusene ut? Hvordan ta av VW logo og GOLF teksten på en enkel måte? Noe annet jeg må vurdere å ta av? Front bumperen skal jeg bytte til r32 på høsten, så denne er ikke så viktig å demontere noe på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2009 merker og tekst så tar du en fiske sen å bruker som knive mellom merke og karrosseri så vasker du vekk limet med sitrus rens. lister så tror jeg du må ha av fangeren for å vippe opp festene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2009 Takk for svar, men hva mener du med "fiske sen"? litt hurtig skrevet post kan jeg se. Andre inspill til hvordan jeg enkelt kan ta av dørhåndtak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2009 Fangeren må av for å få av de listene. Men med det samme du skal få bilen lakkert, få listene lakkert også. Blir bedre å ta dem av før lakkering da også, men lakkerte lister ser mye bedre ut enn sorte. Det samme gjelder dørhåndtak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2009 (endret) Fangeren må av for å få av de listene. Men med det samme du skal få bilen lakkert, få listene lakkert også. Blir bedre å ta dem av før lakkering da også, men lakkerte lister ser mye bedre ut enn sorte. Det samme gjelder dørhåndtak.. Ja har kjøpt nye lister til dørene, men pengene strekker ikke lenger pga ferien som har vært. så jeg må drøye de listene bak, med tanke på at de er av plast med mønster og ikke en fin glatt form. Er det kritisk å ikke få av de listene da med tanke på hel lakkeringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2009 ot. Hvordan ta av bilmerket bak på bagasjelokket? det er bare limt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2009 ot. Hvordan ta av bilmerket bak på bagasjelokket? det er bare limt? Ja, Det er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2009 listene bak legger de bare plastfüller på så sliper man de like gladde som nye grunnede lister.. Men fjern alt av lister, skrapelister, speil, håndtak, lykter osv. Alt som ikke er stål fjerner du.. Så blir det ingen stygge kanter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2009 Listene på dørene var det bare å dra av. Når jeg fikk av den nederste svarte delen av bumperen, kunne jeg enkelt ta av listene som jeg ringet ut på bildet. Logoer på bakluka skyvde jeg kun en sparkel kniv bak sånn at limet løsnet, så bare dro jeg det av. Når det gjelder speilene, var det bare å demontere innmaten på front dørene. Poster bilde her neste helg av resultatet av lakkeringen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2009 Hvordan farge har du valgt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2009 Må nesten gå for den samme, Metallic grønn. Men, den er det ikke så veldig mange som har. spess ikke med r32 styling som skal på plass utover høsten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2009 Ta av speil er det bare å demo dørtreket, også sitter det 3 skruer bak det trekant deksle! Dørhåndtak: Vis du åpner døra ser du en svart gummi plugg, dra ut den også sitter det torx skrue innafor! Men når du skal skru det løst må da passe på og ikke skru for langt så skruen løsner da blir det masse xtra jobb! Dra ut håndtaket skru skruen ut litt til håndtaket står i den stillingen som da du åpner døra! Og da skal det være løst! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2009 ot. Hvordan ta av bilmerket bak på bagasjelokket? det er bare limt? OBS: Husk at det blir en bul innover i bakluka etter fjerning av VW merket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 4, 2009 Takk for alle svar. Uheldigvis var to (!) dører såpass skadet at bilen blir lakket, unntatt begge bakdørene (høyre og venstre). Så jeg må jeg ordne meg noen billige dør rammer uten innhold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 8, 2009 Har kjøpt meg to dører som har alt elektrisk. har demontert og strippa begge dørene. På min bil har jeg alt manuelt , er ruta i elektriske vindusheisere, like, som de i manuelle vindusheiser? For har kjøpt soting, så da kan jeg like gjerne sote disse rutene, nå som de er ute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...