#1 Skrevet Juli 30, 2009 (endret) Lurer bare på om det er vanskelig/dyrt og bytte regreim og toppakning på bilen? kikka på den i dag, og da så jeg at det må byttes asap! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2009 Lurer bare på om det er vanskelig/dyrt og bytte regreim på bilen? kikka på den i dag, og da så jeg at den må byttes asap! Er det 90Hk-motoren du har i bilen da? Greit å oppgi litt tekniske hidden også.. Men om det er 90hk så er det en grei jobb.. Har gjort det på min, og man trenger ikkje de store kunnskapene for å få til det. Bare pass på at du setter på reima likt med den som er der nå. Jeg har brukt å merke med hvit merketusj på reim og hjul før jeg demonterer, og så teller jeg tennene imellom merkene, og merker så den nye. Da har man iallefall noe å gå etter, men er også greit å finne merkene som er på hjulene som må posisjoneres mot hverandre. Haynes-boka er grei å ha ved slike jobber.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2009 (endret) Lurer bare på om det er vanskelig/dyrt og bytte regreim på bilen? kikka på den i dag, og da så jeg at den må byttes asap! Motoren din er blandt de motorene som er enklest å skifte reg.reim på av alle VAG motorer. Kjøp deg evt. en haynes bok på biltema om du ikke har vert borti noe sånnt tidligere. Pass på å still inn på merkene og lag deg evt. egne merker før du tar av reima så er du sikker på at alle 3 hjula havner på samme sted når nye reima settes på. Blanko Penn er ideél å bruke til sånnt;) Lag merker på hjulene og på et punkt på motoren bak hjulet så ser du om de flytter seg;) Av verktøy bortsett fra det normale som fastnøkkler og pipesett 5mm umbraco 6mm umbraco Fortrinnsvis på pipe. verktøy til strammehjul (kan også bruke en segaring-tang om du ikke får tak i) Ang.deler får du dette på biltema (om du tør) eller diverse bildelbutikker for under 1000lappen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2009 er 90 hestern ja hehe. trenger å bytte topp-pakningen også, men har skjønt at dette skal være grei skuring.. eller? var en mekaniker som skulle kjøpe bilen min nå, og fant fort ut at det er ikke jeg da han kom med alt som var gåent! litt surt da jeg kjøpte bilen for 3 måneder siden og regnet med at alt var i god stand! takker for gode råd her folkens, skal gi tilbakemelding på hvordan dette gikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2009 Selv om en kjøper er bilmekaniker må du ikke ta alle feil han finner som god fisk. Fin-fin måte å prute på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 30, 2009 Selv om en kjøper er bilmekaniker må du ikke ta alle feil han finner som god fisk. Fin-fin måte å prute på dette. hehe, joda klar over det! men etter å ha sett på det selv, og fått andre til og se på det har jeg konkludert med at han antageligvis prata sant og han sa bare nei takk og dro så, tviler på at han prøvde å prute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2009 hehe, joda klar over det! men etter å ha sett på det selv, og fått andre til og se på det har jeg konkludert med at han antageligvis prata sant og han sa bare nei takk og dro så, tviler på at han prøvde å prute Bar for å spørre:) På hvilken måte er toppakningen din gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2009 lekker en god mengde olje i bakkant av motoren, og den har brukt litt olje og vann i det siste. er ikke dette symptomene på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 30, 2009 lekker en god mengde olje i bakkant av motoren, og den har brukt litt olje og vann i det siste. er ikke dette symptomene på det? jo, kan tryggt si det:) Vet om flere som har skifta toppakning pga litt "majones" under oljepåfyllinga, noe som er helt vanlig om det blir mye småkjøring/kaldkjøring, så måtte bare høre at der var et reélt problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 30, 2009 jo, kan tryggt si det:)Vet om flere som har skifta toppakning pga litt "majones" under oljepåfyllinga, noe som er helt vanlig om det blir mye småkjøring/kaldkjøring, så måtte bare høre at der var et reélt problem:) Best å skifte tenker jeg, taper jo ikke noe på det med tanke på at bilen skal selges! vil jo ikke lure på noen et vrak heller takker for god hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 30, 2009 Husk på at det er stor forskjeld på topp-pakning og toppdeksel-pakning da. Både i arbeidsmengde og pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 30, 2009 Husk på at det er stor forskjeld på topp-pakning og toppdeksel-pakning da. Både i arbeidsmengde og pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 30, 2009 Kan like gjerne være lekkasje fra toppdeksel-pakningen, er ikke uvanlig det. Og da snakker vi om en veldig enkel og billig jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 30, 2009 hehe, tror jeg får noen til å kikke og avgjøre det jeg tror ikke jeg skal spekulere i om det er det ene eller det andre selv : p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 30, 2009 Så lenge bilen bruker vann så er vel ikke toppdekselpakningen årsaken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 30, 2009 Så lenge bilen bruker vann så er vel ikke toppdekselpakningen årsaken.. Om den ikke lekker vann da: klø : Tror som du sier selv at jeg ville fått noen til å se på det før du går i gang med skruinga:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 31, 2009 Så lenge bilen bruker vann så er vel ikke toppdekselpakningen årsaken.. Kan jo komme av andre ting det da (lekkasje), men er nok fare for topp-pakningen da. Ville bare bemerke det med pakningene da mangen roter litt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...