ARP bolten knakk, og ene hodet er rundt HJELp!

Anbefalte innlegg

ene arp bolten min knakk tvers av, og hodet på ene mutteren er blitt rund, fy faen nå er jeg frustrert, brukt så mange timer på bilen ,så skjer dette! hvordan skal jeg få av mutteren som har blitt rund? noen tips? : gråter :

er snakk om topplokk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan i all verden har du klart å knekke en topplokks studs?

En måte å få av den som er rund på er å bore ut i senteret på studsen helt til du tar med deg mutteren.

Evt bruk en Snap-on spesial pipe, se i "verktøy" tråden.

Jeg regner med at jeg har nye muttere, men studs er det værre med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk den av gudskjelov, tror ikke moment nøkkelen er helt god, det klikka aldrig i den, plutselig knakk bare hele dritten av.. syntes det var mye også.. fulgte anvisningen også, 33nm-68nm-108nm så 108nm til

jævla dritt, men da bruker jeg bare strekkbolter neste gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok helt sikkert ikke studsen sin skyld. Jeg regner med at du har dratt minst 200Nm for å klare å dra studsen rett av.

Du bør sjekke topplokket og toppen av blokka for "deformasjon" der du har dratt av studsen, jeg regner med at du har dratt "opp" godset i blokka der studsen satt.

Få tak i en ny momentnøkkel før du prøver å dra til igjen!

Og du kommer helt sikkert til å dra av strekkboltene også hvis du prøver med den samme moment nøkkelen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt bekymret for gjengene i blokka ja, men tror du godset har blitt dratt opp? kan selve blokka eller toppen ha tatt skade som ikke kan repareres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok godset kan bli dratt opp, ja.

Jeg tror ikke det blir en skade som ikke kan repareres, men delene må kontroleres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, husk å ta momentnøkkelen riktig vei da ;)

min nøkkel klikker bare ene veien, har brent meg på den før, men heldigvis ikke med noe viktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe bombe at du drar av bolter.. husker fra mopedtida.. hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde det enda vært en moped. =)

har nå fått av toppen og skrudd ut boltene, har lagt rettholt over alle mulige vinkler på toppen, å jeg kan ikke se noe skeivheter, heller ikke på blokka. boltene kunne fingerskrus ut med unntak av en som måtte ha litt hjelp av en tang, men gikk ikke noe tungt slik sett.. men kan gjengene i blokka ha tatt skade? altså att de har blitt strekt eller blitt svake eller noe sånt? er en smule skeptisk til å dra nedi strekkbolter der nå. eller?

(hvis det er noen som har arp studs til 10v så skrik ut)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis bolten gikk fint ut så tviler jeg på at det har skjedd noe,, treffer den gjengene lett når du skrur inn bolte så erdet nok ingn fare=) såfal med min erfaring=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ene bolten gikk litt tyngre enn de andre, men sikkert ikke noe farlig med det.

men jeg får strekkbolter og ny pakning i morgen, så da får jeg bare prøve..

snakk om bortkasta tid og penger : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke til å lyse ned i hullet da, for å se etter skade på gjengene og evt metallspon? Eller stikke et lite skrujern med magnet ned i hullet for å se om det blir med metallspon opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.