Hjelp til montering av tåkelys på Passat 3bg?

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe med kobling av tåkelys på Passat 3bg?

Jeg ønsker å få koblet slik at det ser 100% orginalt ut...

 

Hjelp vil belønnes:glad:

 

mvh

Steinar

90879171

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med kobling av tåkelys på Passat 3bg?

Jeg ønsker å få koblet slik at det ser 100% orginalt ut...

 

Hjelp vil belønnes:glad:

 

mvh

Steinar

90879171

Hvor holder du til? Skal selv begynne med dette om ikke lenge. Regner med at det ligger ledninger frem til sikringsboks, så du må vell kanskje trekke fra sikringsboks selv og frem til tåkelyktene. Samt at du må skifte ut lysbryteren..Skal vell ikke være så vanskelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med kobling av tåkelys på Passat 3bg?

Jeg ønsker å få koblet slik at det ser 100% orginalt ut...

 

Hjelp vil belønnes:glad:

 

mvh

Steinar

90879171

 

Bor dessverre litt langt unna, men hvis du søker her på forumet så finnes det flere beskrivelser.

 

Hva mener du med 100% originalt?

 

Skal du beholde kjørelys i hovedlyktene?

 

Jeg har ettermontert kurve-/tåkelys på min -3BG og har valgt å kople dem slik at du kommer på som kjørelys (med redusert spenning som originalt), men at de i tillegg virker som kurve-/tåkelys ved betjening av lysbryteren.

 

Jeg brukte et relé med vekselkontakt (også kalt hvilekontakt).

Har koplet om slik at den reduserte spenningen som normalt går til hobedlyktene (ihvertfall på min bil) nå i stedet går til kontaktpunkt 87a på dette reléet. Denne omkopling er gjort i en kontakt ved den høyra A-stolpen.

Kontaktpunkt 30 går til tåkelysene.

Kontaktpunkt 87 får batterispenning via egen sikring.

 

Reléet styres så av tåkelyskretsen i den nye lysbryteren. Dvs. med lysbryteren inne og i "AV"-stilling så vil tåkelysene får redusert spenning via kontakt 87a når du slår på tenninga/bilen er i gang.

Med brytern i "Park" og inntrykt, så vil tåkelysene slukke og kun parklys og instrumentlys virke.

Når du så trekke lysbryteren ut ett hakk, vil reléet operere gi full spenning til tåkelysene foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til? Skal selv begynne med dette om ikke lenge. Regner med at det ligger ledninger frem til sikringsboks, så du må vell kanskje trekke fra sikringsboks selv og frem til tåkelyktene. Samt at du må skifte ut lysbryteren..Skal vell ikke være så vanskelig:)

 

Bor i Trondheim, men har garasje ute på Byneset...

Blir å holde på neste helg, måtte plutselig reise bort, er tilbake på torsdag-fredag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor dessverre litt langt unna, men hvis du søker her på forumet så finnes det flere beskrivelser.

 

Hva mener du med 100% originalt?

 

Skal du beholde kjørelys i hovedlyktene?

 

Jeg har ettermontert kurve-/tåkelys på min -3BG og har valgt å kople dem slik at du kommer på som kjørelys (med redusert spenning som originalt), men at de i tillegg virker som kurve-/tåkelys ved betjening av lysbryteren.

 

Jeg brukte et relé med vekselkontakt (også kalt hvilekontakt).

Har koplet om slik at den reduserte spenningen som normalt går til hobedlyktene (ihvertfall på min bil) nå i stedet går til kontaktpunkt 87a på dette reléet. Denne omkopling er gjort i en kontakt ved den høyra A-stolpen.

Kontaktpunkt 30 går til tåkelysene.

Kontaktpunkt 87 får batterispenning via egen sikring.

 

Reléet styres så av tåkelyskretsen i den nye lysbryteren. Dvs. med lysbryteren inne og i "AV"-stilling så vil tåkelysene får redusert spenning via kontakt 87a når du slår på tenninga/bilen er i gang.

Med brytern i "Park" og inntrykt, så vil tåkelysene slukke og kun parklys og instrumentlys virke.

Når du så trekke lysbryteren ut ett hakk, vil reléet operere gi full spenning til tåkelysene foran.

 

Dette høres jo kjekt ut:)

 

Får prøve meg på denne varianten: ja :

Du har vel kanskje ikke koblingsskjema, omså et som er hjemme-snekkra:confused::jegerdum:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne litt. fått mine tåkelys og grillene idag. Det jeg lurer på er hvordan lyktene rett å slett skal festes? må jeg borre hull i grillene? er kunn ett hull, og det virker som er til justeringskruen eller hva det er?

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne litt. fått mine tåkelys og grillene idag. Det jeg lurer på er hvordan lyktene rett å slett skal festes? må jeg borre hull i grillene? er kunn ett hull, og det virker som er til justeringskruen eller hva det er?

 

Takker for svar

 

jeg kan montere det sammen med deg erik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres bra ut:) men dette så såpass letvint ut. en på jobben som forklarte litt for meg idag. så tenkte jeg skulle prøve i morra:) koble opp alt unntatt å sette strøm på det, også lar jeg han på jobben skjekke om det er gjort riktig:D

 

Ellers takk for at du er så hjelpsom:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.