#1 Skrevet Desember 29, 2004 Oppgradering 2005 Klasse Gatebil Racing E Ny motor 582 BHP @7800 rpm 624 Nm @ 5700 rpm Nytt understell Vekt 1170 kg Vidreutvikling sikkerhetsbur Endring av vekt balangse i bilen Målsettning 1,02 på Rudskogen Godt nytt år til alle bilgale venner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2004 Hvilken tid klarte du/dere på Rudskogen i år? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2004 Høres bra ut, gleder meg alt til å se den på bannen til neste år, Godt nytt år til deg alle andre på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2004 Hvilken tid klarte du/dere på Rudskogen i år? Rudskogen 1,06,30 kun målt med stoppe klokke Det er mulig 1,02 er i meste laget men vi får prøve så for tiden vise. Special saloon "" På de beste bilene ligger mellom 58 til 59 pr runde. Da snakker vi selvfølgelig om biler som koster 5 ganger så mye og bedre sjafører. 4 hjulstrekkere har ingen fortrin på tørt føre så det er mest sansynlig att en Audi S2 aldri vil komme ned på disse tidene. Men vi må ikke glemme og kjøre publikumsvennlig også. Godt nytt år Arild Dyrkorn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2004 Flere bilder kommer etter hvert som vi blir ferdige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2004 Hva skjer med den gule S2`en da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2004 Men vi må ikke glemme og kjøre publikumsvennlig også. Det har dere lykkes godt med imens jeg har sett på ihvertfall! Meget imponerende å se på. Og høre på Er det fare for at dere dukker opp på vintertreffet 2005? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2004 nice specs:) håper dere gjør det bra i racing serien da:) dere kan ihvertfall ikke beskyldes for å spare på krutett i hvertfall;) keep on going:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 29, 2004 4 sekunder bedring av rundetid er MYE! Særlig på Rudskogen, der tidene skiller relativt lite mellom forskjellige biltyper. Vi sees til våren Frode! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2004 Herre jøsses for en rå bil!! Lykke til med ny "bane rekord" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 29, 2004 Hva skjer med den gule S2`en da?? Bilen er til sandblåsing ( full ombygging ) håper og vere klar høsten 2005 Ny farge Ny motor bedre vekt fordeling. Bytte alt som er slitt Får håpe dette gir resultater i kjøre glede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 29, 2004 Det har dere lykkes godt med imens jeg har sett på ihvertfall! Meget imponerende å se på.Og høre på Er det fare for at dere dukker opp på vintertreffet 2005? Når er vinter treffet ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 29, 2004 Herre jøsses for en rå bil!! Lykke til med ny "bane rekord" Nei ikke bane rekord kun sladding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 29, 2004 Vintertreffet, 28-30 januar, Haslemoen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=11133 Men må ikke skifte farge på den andre bilen da, gult er kult! Det er noe alle barn vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 29, 2004 Nei ikke bane rekord kun sladding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 29, 2004 Ganske imponerande specs på bilen egentlig Lykke til neste sesong! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 29, 2004 Meget rått Hva var tallene på den gamle motoren a? Syns den gikk grusomt bra jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 30, 2004 Må bare ta av meg hatten for deg Frode og ikke minst Jarle !!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 30, 2004 Meget rått Hva var tallene på den gamle motoren a? Syns den gikk grusomt bra jeg... 633 bhp @ 6400 rpm 728 nm @ 6100 rpm 2,3 bar lade trykk Bilen ble aldri kjørt med mere en 2,0 bar og ca 580 bhp og 630 nm. Desverre var intercooler for liten og innsugstempen ble for høy (Rudskogen 94 grader ) så bilen har aldri gått for full blås. Håper vi har løst dette på den nye motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 1, 2005 633 bhp @ 6400 rpm728 nm @ 6100 rpm 2,3 bar lade trykk Bilen ble aldri kjørt med mere en 2,0 bar og ca 580 bhp og 630 nm. Desverre var intercooler for liten og innsugstempen ble for høy (Rudskogen 94 grader ) så bilen har aldri gått for full blås. Håper vi har løst dette på den nye motoren. Hei,hva var dimensjonen på den ic`en som var for liten H*B*L og evt. str. på inn/utløp ??,hvis ikke det er en industrihemmelighet da . Er den nye mye større? Uff dette ble mange spm. Mhv Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 3, 2005 Hei,hva var dimensjonen på den ic`en som var for liten H*B*L og evt.str. på inn/utløp ??,hvis ikke det er en industrihemmelighet da . Er den nye mye større? Uff dette ble mange spm. Mhv Robert H= 200 mm B= 100 mm L= 500 mm Ut / Inn 3" Ny H= 400 mm B= 100 mm L= 500 mm Ut / Inn 3 " Dobbelt så stor Dette er kun register så kommer tanker i tilegg. Obs Flow er minst like viktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 3, 2005 Hei igjen,og takk for svar.Har en skinne og Jonus motor i bilen min og max ladetrykk er 2.3 bar med dette oppsettet.Merket at motoren fikk trøbbel når jeg kjørte med høyt ladetrykk,sannsynligvis høy temp i innsugslufta.Den har to kjøleregister istedenfor et,vil flow og temp bli bedre med et register?,har ikke målene på den i hodet,men den bør kanskje være ganske lik din "nye" cooler for å få ned temp.Vet jo at det er andre ting også som spiller inn her. Hvor mye vant du på tempsiden med den nye? Mvh Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 4, 2005 Hei igjen,og takk for svar.Har en skinne og Jonus motor i bilen min og max ladetrykk er 2.3 bar med dette oppsettet.Merket at motoren fikk trøbbel når jeg kjørte med høyt ladetrykk,sannsynligvis høy temp i innsugslufta.Den har to kjøleregister istedenfor et,vil flow og temp bli bedre med et register?,har ikke målene på den i hodet,men den bør kanskje være ganske lik din "nye" cooler for å få ned temp.Vet jo at det er andre ting også som spiller inn her. Hvor mye vant du på tempsiden med den nye? Mvh Robert Bruk 2 stk turbo trykk meter ett føre og ett etter intercooler dette forteller hvor mye trykkfallet er. Er differangsen mere en 0.2 bar bør du vurdere og bytte register (Obs dette er mine erfaringer) Med god norsk ute tempratur på rudskogen 25 grader Ble innsugstemp 54 etter 4 runder ca reduksjon på 40 grader Fra 94 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 4, 2005 Mye interresant å lese Du/dere kan ikke skrive litt mere generelt om bilen og da? Ikke alle (meg inkludert) som har fått med seg historien for bilen, og det er jo et spektakulært bygge uten tvil. Evt kunne jo dette være noe for Treffpunkt, min bil? Håper dere stiller på Haslemoen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 4, 2005 Mye interresant å lese Du/dere kan ikke skrive litt mere generelt om bilen og da? Ikke alle (meg inkludert) som har fått med seg historien for bilen, og det er jo et spektakulært bygge uten tvil. Evt kunne jo dette være noe for Treffpunkt, min bil? Håper dere stiller på Haslemoen! Vi er desverre ikke klare til Haslemoen. med gul/rød bil Gul S2: Audi motor sport ( eks Tommy Kristoffersen) Hel sveiset karrosseri med bæring i sikkerhetsbur. Fjerbein Audi S1. Bremser Alcon 330/300. Bremseforsterker Audi S1. Carbon F.B skjermer, panser , Høyer dør. Gerar overføringer Audi S1. Bære armer Audi Imsa. Gerakasse Audi Imsa 62/38 Splitt 6 trins. Diffrensial 4:1.1 Audi Imsa. Motor AR 2230ccm 633 bhp 730 NM. Autronic Datasprut. MSD 6A Tenningsforsterker. Magnacor 8,5 mm Pluggkabler. Boring 81,25 mm. Slag 86,40 mm. Kompresjon 7,5:1 Max Ladetrykk 2,33 bar Turbo GT61 Innovative P-trim 96 Hus. Intercooler Spearco 40x10x50 Stempler Wiseco. Råder Pauter. Kamaksler VS MOTOR. Porting AR. Tandstang Audi DTM V8 Kort Styring. Felger 8x16 OZ Magnesium. Eksos 4" Ned til 3" Ut på siden. Vi Håper og bli ferdige til høsten 2005. med gul bil Rød bil er klar mai 2005 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...