Anbefalte innlegg

Oppgradering 2005

Klasse Gatebil Racing E

Ny motor

582 BHP @7800 rpm

624 Nm @ 5700 rpm

Nytt understell

Vekt 1170 kg

Vidreutvikling sikkerhetsbur

Endring av vekt balangse i bilen

Målsettning 1,02 på Rudskogen

 

 

Godt nytt år til alle bilgale venner :D:D:D:D

 

 

 

 

:)

Audi S2 Info 2005.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja :

 

Hvilken tid klarte du/dere på Rudskogen i år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, gleder meg alt til å se den på bannen til neste år, Godt nytt år til deg alle andre på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja :

 

Hvilken tid klarte du/dere på Rudskogen i år?

 

Rudskogen 1,06,30 kun målt med stoppe klokke

Det er mulig 1,02 er i meste laget men vi får prøve så for tiden vise.

 

Special saloon "" På de beste bilene ligger mellom 58 til 59 pr runde.

Da snakker vi selvfølgelig om biler som koster 5 ganger så mye og bedre sjafører. 4 hjulstrekkere har ingen fortrin på tørt føre så det er mest sansynlig att en Audi S2 aldri vil komme ned på disse tidene. Men vi må ikke glemme og kjøre publikumsvennlig også.

Godt nytt år Arild Dyrkorn

: ja :: ja :: ja :: ja :

gb04_mai_0162 grus.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder kommer etter hvert som vi blir ferdige. :)

gb04_mai_0362.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer med den gule S2`en da??

0010.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vi må ikke glemme og kjøre publikumsvennlig også.

 

Det har dere lykkes godt med imens jeg har sett på ihvertfall! Meget imponerende å se på.

Og høre på : ja :

 

Er det fare for at dere dukker opp på vintertreffet 2005?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice specs:)

 

håper dere gjør det bra i racing serien da:)

 

dere kan ihvertfall ikke beskyldes for å spare på krutett i hvertfall;) keep on going:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 sekunder bedring av rundetid er MYE!

 

Særlig på Rudskogen, der tidene skiller relativt lite mellom forskjellige biltyper.

 

Vi sees til våren Frode! :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herre jøsses for en rå bil!!

 

Lykke til med ny "bane rekord" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer med den gule S2`en da??

 

Bilen er til sandblåsing ( full ombygging ) håper og vere klar høsten 2005

Ny farge

Ny motor

bedre vekt fordeling. ;);)

Bytte alt som er slitt

Får håpe dette gir resultater i kjøre glede. :o:o

S2 Demontering.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har dere lykkes godt med imens jeg har sett på ihvertfall! Meget imponerende å se på.

Og høre på : ja :

 

Er det fare for at dere dukker opp på vintertreffet 2005?

 

Når er vinter treffet ???

gb04_sept_0310 lang.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herre jøsses for en rå bil!!

 

Lykke til med ny "bane rekord" :)

 

Nei ikke bane rekord kun sladding

Copy of Slaktern røyk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke bane rekord kun sladding

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske imponerande specs på bilen egentlig : ja :

Lykke til neste sesong! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget rått : ja :

 

Hva var tallene på den gamle motoren a?

Syns den gikk grusomt bra jeg... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare ta av meg hatten for deg Frode og ikke minst Jarle !!!!!! :tilber::tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget rått : ja :

 

Hva var tallene på den gamle motoren a?

Syns den gikk grusomt bra jeg... :)

 

633 bhp @ 6400 rpm

728 nm @ 6100 rpm

2,3 bar lade trykk

Bilen ble aldri kjørt med mere en 2,0 bar

og ca 580 bhp og 630 nm.

 

Desverre var intercooler for liten og innsugstempen ble for høy

(Rudskogen 94 grader ) så bilen har aldri gått for full blås.

Håper vi har løst dette på den nye motoren.

Aud Racing With Seberg & Jørgensen.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

633 bhp @ 6400 rpm

728 nm @ 6100 rpm

2,3 bar lade trykk

Bilen ble aldri kjørt med mere en 2,0 bar

og ca 580 bhp og 630 nm.

 

Desverre var intercooler for liten og innsugstempen ble for høy

(Rudskogen 94 grader ) så bilen har aldri gått for full blås.

Håper vi har løst dette på den nye motoren.

 

Hei,hva var dimensjonen på den ic`en som var for liten H*B*L og evt.

str. på inn/utløp ??,hvis ikke det er en industrihemmelighet da :). Er den

nye mye større? Uff dette ble mange spm.

Mhv Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,hva var dimensjonen på den ic`en som var for liten H*B*L og evt.

str. på inn/utløp ??,hvis ikke det er en industrihemmelighet da :). Er den

nye mye større? Uff dette ble mange spm.

Mhv Robert

 

H= 200 mm

B= 100 mm

L= 500 mm

 

Ut / Inn 3"

 

Ny

H= 400 mm

B= 100 mm

L= 500 mm

 

Ut / Inn 3 "

 

Dobbelt så stor

Dette er kun register så kommer tanker i tilegg.

Obs Flow er minst like viktig : ja :: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,og takk for svar.Har en skinne og Jonus motor i bilen min og max ladetrykk er 2.3 bar med dette oppsettet.Merket at motoren fikk trøbbel når

jeg kjørte med høyt ladetrykk,sannsynligvis høy temp i innsugslufta.Den har

to kjøleregister istedenfor et,vil flow og temp bli bedre med et register?,har ikke målene på den i hodet,men den bør kanskje være ganske lik din "nye" cooler for å få ned temp.Vet jo at det er andre ting også som spiller inn her.

Hvor mye vant du på tempsiden med den nye?

 

Mvh Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,og takk for svar.Har en skinne og Jonus motor i bilen min og max ladetrykk er 2.3 bar med dette oppsettet.Merket at motoren fikk trøbbel når

jeg kjørte med høyt ladetrykk,sannsynligvis høy temp i innsugslufta.Den har

to kjøleregister istedenfor et,vil flow og temp bli bedre med et register?,har ikke målene på den i hodet,men den bør kanskje være ganske lik din "nye" cooler for å få ned temp.Vet jo at det er andre ting også som spiller inn her.

Hvor mye vant du på tempsiden med den nye?

 

Mvh Robert

Bruk 2 stk turbo trykk meter ett føre og ett etter intercooler dette forteller hvor mye trykkfallet er. Er differangsen mere en 0.2 bar bør du vurdere og bytte register (Obs dette er mine erfaringer)

Med god norsk ute tempratur på rudskogen 25 grader

Ble innsugstemp 54 etter 4 runder ;);) ca reduksjon på 40 grader

Fra 94 :cool::cool::cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye interresant å lese :)

Du/dere kan ikke skrive litt mere generelt om bilen og da?

Ikke alle (meg inkludert) som har fått med seg historien

for bilen, og det er jo et spektakulært bygge uten tvil.

 

Evt kunne jo dette være noe for Treffpunkt, min bil?

Håper dere stiller på Haslemoen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye interresant å lese :)

Du/dere kan ikke skrive litt mere generelt om bilen og da?

Ikke alle (meg inkludert) som har fått med seg historien

for bilen, og det er jo et spektakulært bygge uten tvil.

 

Evt kunne jo dette være noe for Treffpunkt, min bil?

Håper dere stiller på Haslemoen!

 

Vi er desverre ikke klare til Haslemoen. med gul/rød bil

 

Gul S2:

Audi motor sport ( eks Tommy Kristoffersen)

Hel sveiset karrosseri med bæring i sikkerhetsbur.

Fjerbein Audi S1.

Bremser Alcon 330/300.

Bremseforsterker Audi S1.

Carbon F.B skjermer, panser , Høyer dør.

Gerar overføringer Audi S1.

Bære armer Audi Imsa.

Gerakasse Audi Imsa 62/38 Splitt 6 trins.

Diffrensial 4:1.1 Audi Imsa.

Motor AR 2230ccm 633 bhp 730 NM.

Autronic Datasprut.

MSD 6A Tenningsforsterker.

Magnacor 8,5 mm Pluggkabler.

Boring 81,25 mm.

Slag 86,40 mm.

Kompresjon 7,5:1

Max Ladetrykk 2,33 bar

Turbo GT61 Innovative P-trim 96 Hus.

Intercooler Spearco 40x10x50

Stempler Wiseco.

Råder Pauter.

Kamaksler VS MOTOR.

Porting AR.

Tandstang Audi DTM V8 Kort Styring.

Felger 8x16 OZ Magnesium.

Eksos 4" Ned til 3" Ut på siden.

 

Vi Håper og bli ferdige til høsten 2005. med gul bil

Rød bil er klar mai 2005

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.