Nylakkert front og panser, nå med permamente(?) insekter: Råd?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2006 A4 som fikk frontfanger og panser lakkert hos Møller ski i juni en gang (ble først rygget på av en buss, thankyouverymuch). Så dro vi på ferie, og kjørte over 3000km.

 

I løpet av turen kreperte naturlig nok en del insekter på både frontfanger og panser, og jeg vasket bilen for å ta det verste, men jeg ville ikke gnikke og gni for mye. Jeg fikk derfor ikke vekk alle insektrestene, men det aller, aller meste.

 

Forrige eier hadde Ditec-behandlet bilen hvert år, så 4-5 uker etter lakkeringen ble bilen rebehandlet, pluss at frontfanger og panser fikk Ditec "nybehandling".

 

MEN! Nå er det fortsatt litt merker etter insekter! : mad :

 

Er det noe å gjøre med dette - og i så fall hva?

Burde jeg forsøkt å gni av alt sammen så raskt som mulig, i stedet for å "være forsiktig med den nye lakken"?

 

Jeg er takknemlig for alle innspill!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke være forsiktig med lakken nå.

Prøv med clay, eller en "bug remower" vaskemiddel.

Har også god erfaring med citrus wash and gloss fra Chemical guys.

Vet du ikke hva noe av dette er, så finner du hjelp på bilpleie-forumet.

Produkter finner du på http://www.scandicshine.no

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

 

Er det bare å vaske "oppå" Ditec-greiene, eller bør jeg gjøre noe før jeg prøver noe "bug remover"-greier? Tar gjerne en trinn-for-trinn-oppskrift, sidne jeg helst ikke vil kløne til og gjøre det nødvendig med omlakkering..

 

(Burde jo selvsagt skrevet i bilpleieforumet, beklager)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å vaske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

 

Kjøpte litt Turtle insektfjerner, og det ble kanskje litt bedre.

 

Det verste nå er at jeg ser at det er blitt en del riper(!) etter Ditec-behandlingen, og det virker som bilpleiefirmaet har gjort veldig dårlig arbeid. Deter voksrester flere steder på bilen, og jeg lurer også på om de vasket bilen skikkelig før de polerte. Skal snakke med lakkeringsverksted og forsikringsselskap og se hva som kan gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.