#1 Skrevet Juli 31, 2009 Får ikke turbotrykket opp på mere en 0.5ca. når den når det trykket slipper den ut "overtrykket" Det høres ut som den slipper det ut via resirk. Denne er ganske så ny og er fortsatt hard når jeg trykker inn stempelet. ForgeMotorsport 07 Resirkulerings ventil. hva kan være galt? finner ikke noen som helst lekasjer verken i vackum eller andre slanger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2009 Får ikke turbotrykket opp på mere en 0.5ca.når den når det trykket slipper den ut "overtrykket" Det høres ut som den slipper det ut via resirk. Denne er ganske så ny og er fortsatt hard når jeg trykker inn stempelet. ForgeMotorsport 07 Resirkulerings ventil. hva kan være galt? finner ikke noen som helst lekasjer verken i vackum eller andre slanger.... du har satt på slangen i toppen av resirkventil? når turboen lader så er det tilnærmet likt trykk på begge sider av stempelet inne i ventilen så slipper nok ikke der dersom slangen i topp sitter på og er i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2009 jada alle slanger er på. har gått over alle og strammet samtlige klammer. jikk over med lekasjespray fra jobben som vi bruker på både vackum og trykk... finner ikke noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2009 skal jo ikke være likt trykk på begge sider da... den ene går jo direkte mot IC og den andre til luftfilteret en plass (ikke noe trykk der, bare sug) og den tredje som er vackum da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2009 Nødmodus= Lmm, n249 eller ledningsbrudd på n75 ventilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2009 Du har tatt diagnose? Kva trykk skal du ha da? Er bilen chippa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2009 eg kjøpte en forgeventil fra 034 som begynte å lekke. dårlig kvalitet i aluminiumen. fant (ved trykktesting) en sprekk rundt bunnen av forgeventilen. rundt slange tuten som stikker ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2009 ja er chippa. skal vel kjøre på ca 1.5bar syns eg ts racing sa. kan jo sjekke ventilen en gang til.. i tilfelle... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2009 skal jo ikke være likt trykk på begge sider da... den ene går jo direkte mot IC og den andre til luftfilteret en plass (ikke noe trykk der, bare sug) og den tredje som er vackum da... stempelet i en resirkventil sitter jo i mellom den 1 og den 3 som du kaller det... 3 er kun vacuum når gasspjeldet er lukt, er like mye trykk her som i trykkrørene når turboen lader derfor blir det tilnærmet likt trykk på begge sider av ventilen, hadde det ikke vært for det ville ventilen åpnet når man får turbotrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2009 okay. ja d viste eg ikke. trudde d var derfor fjæra var der. men da blei eg litt klokere=) Her er første turbo bilen så er ikke så helt inne på alt enda=) men d kommer seg fort=) Bra man har noen kloke hoder og hjelpe litt innimellom da=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...