#1 Skrevet Juli 31, 2009 En kompis får disse feilkodene på sin A4 1.8TQ; VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 Component and/or Version: 1,8l R4/193 MOTR HS D05 Software Coding: 02001 Work Shop Code: WSC 31299 1 Fault Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-00 - Output Open ---------------------------- Noen som har peiling på hva dette kan være? Lekkasjer? Andre ting? Har prøvd å skifte N75, og det gjorde ingen forskjell. Mvh, Hans Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2009 Er en ventil som heter N249, som kan fuske og dermed gi dette utslaget... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2009 (endret) btw, "output open" kan være en giverfeil, som kan forårsake ledningsbrudd eller at en kontakt ikke står ordentlig i... Fint om du kan beskrive symptomer osv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2009 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open Possible Symptoms * Reduced Power Output * Boost Pressure too Low Possible Causes * Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Open Circuit) * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty Possible Solutions * Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2009 Hei! Tusen takk for hjelp, og beklager sent svar! Symptomer er dårlig ladetrykk. Virker nesten ikke som om den lader. Min bil med samme motor går mye, mye bedre. Ellers virker bilen grei egentlig. Kan virke som om den av og til går i nødmodus også. Takk igjen. Så det du sier her er at det kan være ledningene til N75 som er fucka? Vi har jo prøvd å skifte N75, så selve ventilen er det ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2009 Men hvilken ventil er N249? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2009 Forresten, noen som vet hvorfor jeg ikke får målt turbotrykket på denne bilen med VAG-COM? Går på min 2000-mod i measuring blocks, men når jeg går til samme nummer på denne bilen står det bare "ERROR". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2009 Vi har funne ut at det mest sannsynlig er brudd i ledningsnettet til N75. Vi målte på en annen bil, og da fikk vi stabilt 8.88 på multimeteret. Når vi målte på bilen (inn i kontakten) som har problemer, fikk vi 6,etellerannet, og når vi bevegde på ledningen varierte spenningen fra 0 til 6. Så her må det vel være brudd? Hvordan kan vi ordne dette? Må vi skifte hele ledningen? Noen som vet hvor denne ender? Og noen som vet hvor det vanligvis er brudd i den? Mvh, Hans Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2009 Etter mye testing med multimeter, fant vi ut at den ene ledningen til N75-satt dårlig inn i kontakten. Tok den av, og festet den bedre. Skal prøve å lodde den skikkelig i morgen. Nå kommer ikke feilmeldingen opp lenger, men bilen lader ganske sent og virker som om den lader dårlig. Vi har en mistanke om at det er luftmengdemåleren som gjør dette, da filteret som har stått på har hatt en liten glipp i bunnen, og det kan derfor ha kommet en del dritt inn. Får sannsynligvis tak i en ny LMM i morgen, så da blir det spennende å teste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...