Hvordan senke Allorad med luftfjærer?

Anbefalte innlegg

Hvordan senker man Allroad med luftfjærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har luftsenk og du har justerbart senkesett.. Luftsenken justeres i de høydene du har, men kan i tillegg senkes noe mer ved å kjøre diagnose\test på luftsenken og avbryte prosedyren når den er på det laveste.. Men det laveste trinnet normalt er så lavt som du får det.. Skal du ha det enda lavere må du vel over på justerbart senkesett og mister luft styring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan flytte di orginale nivåene på luftfjæringa med VAG-COM..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

senket kontra orginal laveste høyde, eller `?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senking av Allroaden med VAG-COM senker bilen like mye i alle nivå.Senker du den 15mm så senkes den altså 15mm i alle trinn, lavest som høyest.

Måten den senkes på er å gå inn og "fortelle bilen" at den er høyere i normalposisjon (som er nivå to) enn den skal være.

Standard-verdien her er vel 402, som er avstanden fra midt på hjulet til hjulbuen, vistnok målt i mm.

Skal du senke den må du altså inn å "fortelle bilen" at høyden du har målt er for eks 417mm på hvert enkelt hjul.

Når du lagrer disse endringene vil bilen slippe seg 15 mm ned for å komme til 402mm som er standard.

En ting man skal være obs på er at når man har gjort endringene så er det ikke mulig å se dette med VAG-COM senere, så man må notere seg hvor mye man senker forran og bak, slik at man vet hvor mye man eventuelt skal heve den senere for å få den tilbake til normalhøyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke helt som Mats sier her.

Du må måle hvert hjul i mm og legge den i vag comen.bilen står aldri i vater.

Så må du legge inn den nye verdien som du skal senke.

EKS høyre hjul fram 397mm du ønsker å senke den 15mm.Da legger du sammen verdiene 397+15mm.

Slik gjør du på hvert hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er nødvendig å måle avstanden, da du vil senke alle hjørener det antallet mm du skriver inn uansett om bilen er i vater eller ikke.

Bilen selv måler ikke avstanden, og følger slavisk det du trykker inn i VAG-COM.

Når du logger deg inn står det 402 på alle hjul uansett hva det måtte være i virkeligheta, så når du legger på 15 mm på alle hjul, så vil den senke bilen 15mm over alt. Dette påvirker ikke den reelle høyden på bilen (altså den vil være like i vater etter senking som før, så lenge du gjør alt likt).

Tenker jeg feil her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er nødvendig å måle avstanden, da du vil senke alle hjørener det antallet mm du skriver inn uansett om bilen er i vater eller ikke.

Bilen selv måler ikke avstanden, og følger slavisk det du trykker inn i VAG-COM.

Når du logger deg inn står det 402 på alle hjul uansett hva det måtte være i virkeligheta, så når du legger på 15 mm på alle hjul, så vil den senke bilen 15mm over alt. Dette påvirker ikke den reelle høyden på bilen (altså den vil være like i vater etter senking som før, så lenge du gjør alt likt).

Tenker jeg feil her?

Nei jeg er enig med deg. Har gjort dette på en Allroad en gang. Tror jeg fikk senket den 50 mm bak og 60mm foran.Måtte ta max 15mm i gangen. Ligger en tråd om det her:

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=17937736

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig....har jo senket bilen min for i uke siden.

Hadde en kompis som hadde en allroad,han sa slik som dere sier,men fikk det ikke til med min bil.

Fikk oppskrift av min lokale audi verksted hvordan man skulle gjøre det og da funket det perfekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg er enig med deg. Har gjort dette på en Allroad en gang. Tror jeg fikk senket den 50 mm bak og 60mm foran.Måtte ta max 15mm i gangen. Ligger en tråd om det her:

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=17937736

Dette er korrekt måte å gjøre det på. Grunnen til at de sier på verksted at man må måle er fordi dette er måten å få inn korrekt grunninnstilling på, etter f.eks en reparasjon. Man trenger ikke måle noe som helst for å senke, så lenge man kan gå ut ifra at bilen i utgangspunktet er riktig satt opp.

Kan ta større steg enn 15mm, men meget mulig at 50/60mm er for mye til at vag-com godtar det. Jeg har senket min 35mm foran og 30mm bak. Gjorde det i et steg. Mener dette er perfekt senk med 20" hjul.

Hele operasjonen med senkinga tar 10 minutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du føler bilen er for høy, lager du bare luft lekkasje i belgene da skal jeg love deg den blir lav;) hehe, neida, artig tråd dette her, tror jeg må kjøpe vag com. Min ligger ca 3 cm over bakken fremme, men det er fordi belgene er gåene...

Ser jo utrolig fett ut når den er så lav, skulle ønske det var en egen knapp til senking av bilen i eget senke modus..

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at hjulstillingen endres ved senking da.. :) Bør ta 4 hjulskontroll etter en slik senking antar jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.