#1 Skrevet August 1, 2009 (endret) Er det noen slags ventil i servo systemet på RS2 som kan tette seg el lignende? Pumpen min skar seg for litt siden på Rudskogen. Olja sto ut gjennom akslingen bak reimhjulet og servo olja skummet over i tanken. ( tidenes vaskejobb: bh Bremsepedalen ble steinhard og varsel lys for bremsefeil lyste. Bestilte og kjøpte helt ny pumpe til 4500kr men denne skar seg også etter 10 min med samme resultat. Hadde på ny og riktig olje, luftet med hjula opp fra bakken. Nå har jeg kjøpt ENDA en ny, men jeg tør ikke montere den før jeg vet hva som er galt. Da blir det dyrt. Noen som har vært borti lignende eller sitter på noen go`triks for å få dette til å fungere så jeg kan få tatt en svært så etterlengtet tur med Rennsporteren min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2009 Er det noen slags ventil i servo systemet på RS2 som kan tette seg el lignende? Pumpen min skar seg for litt siden på Rudskogen. Olja sto ut gjennom akslingen bak reimhjulet og servo olja skummet over i tanken. ( tidenes vaskejobb: bh Bremsepedalen ble steinhard og varsel lys for bremsefeil lyste. Bestilte og kjøpte helt ny pumpe til 4500kr men denne skar seg også etter 10 min med samme resultat. Hadde på ny og riktig olje, luftet med hjula opp fra bakken. Nå har jeg kjøpt ENDA en ny, men jeg tør ikke montere den før jeg vet hva som er galt. Da blir det dyrt. Noen som har vært borti lignende eller sitter på noen go`triks for å få dette til å fungere så jeg kan få tatt en svært så etterlengtet tur med Rennsporteren min beklager offtopic men kor kjøpte du denne pumpen,eg prøvde og kjøpe av ZFnorge men fikk ikke lov pga eg måtte ta det via møllersystemet og dvs 2x prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2009 (endret) Ingen? Virker som et eller annet tetter seg. Noen som kan se på etka for meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2009 Sjekk i reservoaret for slangerester eller annet skit, ellers er det jo merkelig at pumpe nr.2 skulle skjære seg rett etterpå, da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2009 renslighet er alfa omega når dette skjer. er jo hydraulikk og her er det nulltolleranse for drit i systemet. det du må gjøre er å rengjøre tannstang innvenndig og følge hele systemet, flushe slanger så du er 100% sikker på at det ikke sitter noe drit igjen i systemet. ta deg god tid så du vet at alt drit er ute av systemet. bruk godt med olje når du monterer sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2009 (endret) Ja syns det er merkelig at to pumper går i stykker. Jeg skal rengjøre alt og se etter drit i systemet. Men det kan virke som det er et eller annet som tetter eller en el annen ventil som ikke åpner ettersom trykket kommer ut ved akslingen bak reimhjulet. Og hvorfor skummer /koker servo olja? den ble også helt hvit i fargen..... Er det noen sammenheng mellom bremsebomba og bremsekraft forsterkeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2009 Hadde akkurat samme problemet på 90'en... kjørte istykker 3 pumper! Vi endte med NY tannstang.. (trodde det var en ventil som hang) men det var ikke feilen! Til slutt fannt vi ut at den slangen som kommer fra tanken måtte vinkles 5 grader den veien slik at det flower bedre til pumpa. (den slangen med den rare vinkelen ved pumpa) Etter dette fungerer alt ! Tror dette var i kombinasjon med av wagner innsuget stjeler en del plass! Egentlig veldig rart ettersom jeg har sett mange rare hjem-mekk løsninger som ikke flower bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2009 Er det ingen i klubben som har hatt problemer med lignende symptomer på servo systemet?? Har satt på enda en pumpe, lutftet med hjula opp fra bakken igjen. Pumpa går fortsatt, men det ser ut som olja blir pisket hvit... det som er rart er at bremsepedalen fortsatt er svampete. Jeg pumper 3-4 ganger så den blir hard. Deretter siger den svampete inn ( litt samme følelse som når man lufter bremser). Har forsøkt å lufte kalipperne men det kommer ikke luft. Har ingen anelse om hva det kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2009 Bruker du den grønne VAG servoolja? Har hørt at andre servooljer(ikke mineralske?) kan ta livet av disse pumpene ganske fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 7, 2009 (endret) Hadde på ny og riktig olje, luftet med hjula opp fra bakken. Tror feilen er funnet . Tror rett og slett det skyldes luft i systemet. Nå har jeg luftet skikkelig og latt det stå over natten. Nå virker det som alt er i orden. Så hvis noen skulle ha tilsvarende problem - luft rikelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...