#1 Skrevet August 1, 2009 Som sagt i tittelen, er døra bak sjåføren gått i vranglås eller noe sånt. Den er låst hele tiden, går ikke an å låse opp verken innenfra eller med nøkkelen. Dette gjelder en 2002 mod A6. Når en drar ut håndtaket innenfra, kommer låseknappen opp, men går ned igjen når håndtaket slippes. Tang funker ikke! Utenfra er det ingen reaksjon når håndtaket brukes. Låseknappen beveger seg når bilen låses opp og stenges, men ellers skjer det ingenting. Vinduet er heist opp og ned, døra er presset inn og ut under låsing/opplåsing, ingen vaiere er å se (selvfølgelig). Frustrerende. Noen som har hatt samme problemet? Finnes det annen løsning enn å betale 4-5 høvdinger på verksted (.. i tillegg til klimakompressor som skal skiftes neste uke) ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2009 Vil foreslå at du åpner den andre døra og tar vekk trekket, og ser hvordan mekanismen ser ut der, da er det lettere å få en ståltråd, eller noe annet ned på rett sted. Program20Files_eBahn_hidden_AUDI-C-C5-BD02.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2009 Gjør som følgende: Trekk ut håndtaket på yttersiden av døra. Ta en liten flat-trekker eller liknende og vipp ut wireen som er festet på siden av håndtaket (du ser hva jeg mener når håndtaket er trekt max ut). Når dette er gjort vil du mest sannsynlig kunne åpne døra fra innersiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2009 Som sagt i tittelen, er døra bak sjåføren gått i vranglås eller noe sånt. Den er låst hele tiden, går ikke an å låse opp verken innenfra eller med nøkkelen. Dette gjelder en 2002 mod A6. Når en drar ut håndtaket innenfra, kommer låseknappen opp, men går ned igjen når håndtaket slippes. Tang funker ikke! Utenfra er det ingen reaksjon når håndtaket brukes. Låseknappen beveger seg når bilen låses opp og stenges, men ellers skjer det ingenting. Vinduet er heist opp og ned, døra er presset inn og ut under låsing/opplåsing, ingen vaiere er å se (selvfølgelig). Frustrerende. Noen som har hatt samme problemet? Finnes det annen løsning enn å betale 4-5 høvdinger på verksted (.. i tillegg til klimakompressor som skal skiftes neste uke) ?? Hjalp en kompis nettopp med akkurat samme problem, og der hjalp dette: Du må ha tenningen påslått mens du drar i håndtaket innenfra, hvis ikke vil låsetappen gå ned igjen! Du når også ledningsgjennomføringen når framdøra er åpen, prøv å dra litt i ledningene der mens du prøver å låse opp døra. Sjekk for ledningsbrudd, og spray litt olje i kontaktene i b-stolpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2009 Takk for alle tips! Skal ut og prøve med en gang, så får dere høre. Irriterende saker dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2009 Da er alt prøvd ut, ingen framgang. Samboeren er frustrert, og gidder ikke annet enn å sette verkstedet på saken når vi skal sette den inn neste uke. Jaja. Takk for hjelpa, folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2009 Slå på utsiden av døra ca. der låsen er. Så hardt du tørr og litt til;) Er som regel låsen som går litt i heng om den ikke får den smøringa den skal ha. Om du drar ut belgen til ledningsføringen og dytter en metallstang eller lignende inni døra og bort på låsen å slår litt med en hammer kan det fungere enda bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2009 Funkar inte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2009 Om låse-tappen går opp når du drar i håndtaket på innsiden, og går ned igjen når du slipper den, høres det ut som det er den "sperra" som har låst seg på et vis. Det er jo en sånn sperre som gjør at man ikke skal kunne knuse ruta og dra i håndtaket på innsiden. Du vil antagligvis merke det samme om du sitter i bilen med dørene lukket, låser bilen ved å trykke på nøkkelen, og så drar i håndtaket på innsiden av førerføra. (Ikke det at innlegget mitt igrunn hjalp deg noe.... bare litt forklaring av mulig årsak ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2009 Dette snakka pappa om også, og det høres på en måte logisk ut.. Men hvordan "åpner" man den sperra da? Hentet bilen på verksted i går, men de har ikke hatt tid til å sjekke det ut... Sukk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 12, 2009 Da jeg gikk mot bilen etter endt arbeidsdag i dag, tenkte jeg på denne døra og kikket stygt på bilen, sa noen truende ord og trykket hardt på nøkkelen da jeg låste opp. VIPS så åpnet den seg. Nå fungerer den perfekt! Dette er selvfølgelig ikke bare en tilfeldighet, dette handler om skills. Så nå betegner jeg meg selv som bilmekaniker og er fornøyd med den tittelen. Hurra! Samboeren ble fornøyd og planla smøring av diverse deler i døra med en gang. Jeg, bilmekanikeren, kunne selvsagt gjort det nå når han er på fotballtrening, men kan ikke ta fra han all manndomsfølelsen heller Så, verre var ikke dette problemet. Jeg takker for alle tips! Si i fra om dere trenger min hjelp da, folkens! Hehehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...