Hvordan setter man fordeleren riktig tilbake. 10vT

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut fordeleren, for jeg skal bytte en slik "1-vindu", til en "5-vindu".

Er det noe prosedyre på å sette denne korrekt tilbake? Rotoren skal vel stå på sin faste plass..

Hvordan gjør jeg det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noen indikator for TDC på fordeleren? Plukk av regreim dekselet og se etter TDC merkene på veiva/hjulet og kamdrevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg satte motoren på TDC-merket på svinghjulet, dvs, den stod DØNN på TDC-merket med 0 under fra før av, hva er oddsa for det? :D

Da satte jeg inn fordeleren omtrent den rettningen den gamle stod, så rotoren peker til sylinder 1/merket i kanten på fordeleren...

Håper den startert etterhvert da. Bare småtteri igjen nå av konverteringen til EFI.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle tro det går greit da, så lenge kammen din er på tdc også, da funker det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kam og svinghjul står ikke nødvendigvis på TDC samtidig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåpentligvis, men den kan jo stå en runde feil, da.. ;)

Tog du 'an?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er vel 720° à 144°på disse. 50/50 sjanse, som med mye annet her i livet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ser at svinghjulet er på tdc, i inspeksjonshullet finner du en "0" på svinghjulet. da er den på tdc,

kamdrevet er på bare en måte og få i tdc, den har et spor som kamakslingen skal stå i, sånn at begge knastene på kammen peker sånn ca rett ut.

også vet du jo prosedyren på fordeleren

sånn gjorde jeg det, og det fungerte fint det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.