Irritabelt problem.....Tips?!/Råd?! (Golf IV Stv skitten bakrute)

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si God Jul til allesammen. Åsså kommer spørsmålet:

Jeg har et innmari plagsomt problem, det fyker igjen noe så helt utroli bak på bilen min (Golf IV stv.) Er det noe det går an å gjøre med dette? Eller er det bare å la det være? Har hørt noen si at det hjelper å montere baklukespoiler!? Noen som vet? Super takknemlig for svar..... : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt er vel typisk på stasjonsvogn har jeg forstått? :>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at stasjonvogner kan "lide" av dette problemet. Årsaken er at den turbulensen som dannes bak bilen drar møkka opp. Det samme kan gjelde på enkelte bilen med en litt "stående" ende.

Om man monterer en takspoiler vil denne ofte klare å flytte denne turbulensen lenger bak bilen før lufta snur og løfter møkka opp. Resultatet er at ikke så mye dritt samler seg der på 1-2-3. Hadde god erfaring med dette på en S4 jeg hadde tidligere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samler seg nå mye dritt på baken på min bil (golf 3) selv om jeg har baklukespoiler montert... er nok bare å vaske og vaske og vaske, blir altfor fort skittent nå i disse mnd desverre. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke visker bak på min passat stv, og jeg har som ordtak: Ser jeg ikke ut bak så ser ikke bilen ut ellers. VASK DEN!" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo også Golf Variant, men har egentlig ikke følt dette som noe stort problem. Er ikke noe spoiler eller noe slikt på min, helt originalt.

I følge enkelte vasker jeg ikke for ofte heller så det kan ikke være det som gjør det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsning: ta ut ruta.

Ja kanskje d. Får vel vaske litt oftere som noen hintet om her, vasker nå allerede en gang i uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo også Golf Variant, men har egentlig ikke følt dette som noe stort problem. Er ikke noe spoiler eller noe slikt på min, helt originalt.

I følge enkelte vasker jeg ikke for ofte heller så det kan ikke være det som gjør det heller.

Jeg har sett flere som ser ut til å ikke ha det samme problemet, kan det ha noe med at jeg har skvettlapper bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kanskje d. Får vel vaske litt oftere som noen hintet om her, vasker nå allerede en gang i uka.

Opplever det samme på min bil. Har vinge øverst på luka også, hjelper kanskje litt, men løser ikke problemet. Hjelper ikke særlig å vaske bilen oftere når en kjører på motorveier med brun saltsørpe, blir jævlig med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter å ha satt på større spoiler på bilen, så ble feltet mellom baklyktene mer møkkete, så dette slår nok begge veier. Er sikkert turbulens som gjør det. jeg har lagt merke til at forrige generasjon Mondeo stv. har en åpning i spoileren sin, kanskje nettop for å unngå skitt... ikke vet jeg....h

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett spoilere som gjør at luften blåser ned langs bagasjeluken slik at skitten ikke samler seg der.. Men er vel sånn universal bilxstra ting som ikke ser fint ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett spoilere som gjør at luften blåser ned langs bagasjeluken slik at skitten ikke samler seg der.. Men er vel sånn universal bilxstra ting som ikke ser fint ut...

Sånn svarte stygge? en til hver side? Det blir ikke mye aktuelt :) Må vel bare finne meg i det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel slik man berre må finne seg i når ein har bil med "rett-ned"-bakende : nei :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette problemet på min A3 også, men etter at jeg monterte en vinge som slapp luften ned mellom ruta og vingen så var problemet nesten borte. Det er samme vingen som Bjørn har på sin S4, og der hjelper den tydeligvis ikke like godt, så det er vel alt etter hvilken bil du har. Bakruta mi er jo litt mindre bratt enn på S4 (og Golf stv). Kanskje det har noe å si?

Vingen er uansett fra MS Design kjpt fra AST Performance i Bergen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.