#1 Skrevet August 1, 2009 Ja, da er det min tur.. og da har bilen slått seg litt vrang... startet i morges og kjørte til byen uten problemer. var innom et handlesenter og når jeg kom derfra var bilen "død".. det var strøm på den, men når jeg vrei om tenninga bare tikka det en gang. thats it. Fikk ringa litt og heldg som en er har en VACN mobilitetsgaranti så fikk hjelp til å dytte den igang. Takk for hjelp Knut-Richard! fikk da kjørt hjem igjen, og inn i værste. stoppet den og prøvde og starte, og det gjorde den 2 ganger, uten problem.. ventet en times tid, og prøvde på nytt, og da var problemet der igjen.. Vag-Com sa: 1 Fault Found: 16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal P0321 - 35-00 - - Readiness: 0 0 X X X Det var eneste feil. slettet den, men får ikke startet og ingen ny feil kommer opp.... Kan den være feilen? Den startet fint når den var varm, men ikke når den var litt nedkjølt.. Motsatt av det jeg har lest andre slite med.. også skjer det jo ingenting bare et klikk, startern går ikke engang... har sett litt etter G28 sensoren, men det er ikke lett å se noe nedi der når det er såå trangt som det er Kan noen hjelpe til her? Takk på forhold for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2009 Mest sannsynlig startmotoren som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2009 Hvis den starter når du ruller den i gang og det bare kommer et klikk når du prøver å starte bør du nok se på starter/strømforsyning. Kan være innslaget på starteren. Prøv å gi starteren noen slag med en liten hammer eller noe på innslaget, dette pleier mange ganger å funke om det er feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2009 Kan den ryke bare sånn plutselig? uten noen slag for forvarsel? og virke når motor er varm? bare spørr da jeg lurer fælt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2009 Ok, da kan jeg prøve å finne ut om det hjelper! Kan det også hjelpe og prøve å "gynge" litt på bilen i gir? Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2009 når innslaget begynner å bli slitt kan det komme og gå, så det kan være bare tilfeldig når den er varm at den funker. Prøv å gi den et par tre slag og prøv å starte. Tviler på at det hjelper å gynge bilen i gir, da må du i så fall ha problemer med tannkransen på svinghjulet. Starteren kan plutselig ryke ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2009 Ok, da prøver jeg det i morgen! takk takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2009 Da tror jeg bilen er i orden igjen! Fant feilen da jeg fikk sett og hørt i motorrommet mens bror vrei over tenninga. Det klikket var en jævla gnist! det var nesten umulig å se, men strømkablen til starteren var helt brudt over rett overkabelskoen, så kabelen bare lå på kabelskoen som kontakt Det har vært en feil som har vært siden bilen var ny da girveksleren har gått å dyttet borti kabelen på 1. 3. og 5.gir.. tydlig at bruddet har vært der lenge, og det har kunn gått på noen få kordeller siste tiden! Ny kabelsko er på plass, og selvfølgelig årntlig presset på med riktig verktøy. fikk og lagt kabelen litt anderledes, så nå treffer ikke girveksleren den lenger heller Så annbefaler ALLE å ta en kikk på denne kabelen så ikke andre får samme feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2009 Da tror jeg bilen er i orden igjen! Fant feilen da jeg fikk sett og hørt i motorrommet mens bror vrei over tenninga. Det klikket var en jævla gnist! det var nesten umulig å se, men strømkablen til starteren var helt brudt over rett overkabelskoen, så kabelen bare lå på kabelskoen som kontakt Det har vært en feil som har vært siden bilen var ny da girveksleren har gått å dyttet borti kabelen på 1. 3. og 5.gir.. tydlig at bruddet har vært der lenge, og det har kunn gått på noen få kordeller siste tiden! Ny kabelsko er på plass, og selvfølgelig årntlig presset på med riktig verktøy. fikk og lagt kabelen litt anderledes, så nå treffer ikke girveksleren den lenger heller Så annbefaler ALLE å ta en kikk på denne kabelen så ikke andre får samme feil ...så bra at du fant feilen, da gikk det under strømforsyning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2009 Det gjorde den.. Det som jeg fortsatt ikke helt skjønner er hvorfor jeg fikk opp feil på G28 pga det? men får bare se om den kommer igjen eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 2, 2009 Det gjorde den.. Det som jeg fortsatt ikke helt skjønner er hvorfor jeg fikk opp feil på G28 pga det? men får bare se om den kommer igjen eller ikke Du får ikke feil på den på grunn av det. Er nok muligens en feil eller har vert det. Motoren kan kjøre uten den men den blir tungstartet, når ikke g28 er aktiv bruker den kamføleren får å finne ut hvor veiva befinner seg og derfor trenger den noen runder før den starter motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 2, 2009 Sånn så hvartfall feilen ut. Godt å ha det i orden hvartfall Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2009 G-28 kan ha hatt en sporadisk feil, men kan også hende at den registreres som feil/feil signal om motoren ikke går da diagnosetest utføres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 3, 2009 Har lest om det, men som filkoden viser er den ikke intermitted eller åssen det skrives, også har jeg tatt scan på bilen sikkert 20 ganger uten motorn i gang, og ikke fått opp den før. Men får bare se etter å ha kjørt en tur igjen, kanskje det bare var tilfeldig, eller så kan det ha vært en feil til der.. tiden vil vise 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...