Anbefalte innlegg

skal man grunninnstille tenning med lampe på en 10VT, eller trenger man ikke?

 

mc1 mac11

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til att jeg spør er att jeg har fått ferdig bilen, fått på orginal k-jet fra 10vt og org motorstyring. men bilen tar ikke gassen, den bare putrer og til slutt stopper. har ikke fått sett på tenning enda, men regner med det er en slags grunninnstilling her? hvor mange grader evt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur det er rundt 12- 15 grader.. min bror har 25 grader mekanisk grunn innstilt og justert ned i hidden sprutet, så trur han ligger på 15- 20 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. Mener det er 18 på sugemotoren, men på turbo 10v så står det 0 ikke justerbar i autohidden. Flere som har justert 10vt her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke om det var mc1 eller mc2, men på 88 mod 200 så satt fordeler naglet fast og skulle ikke røres, og det var ikke oppgitt noe hidden på dette. Måtte sjekke posisjonen til rotor, veiv og kam FØR demontering og plassere det likt etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, på min satt det fordeler fra sugemotor, har nettopp byttet en hel haug av deler for å få motoren til å bli 100% MC igjen (inkl fordeler fra MC), men den tar ikke gassen, får ikke rusa den, såvidt det går ann å kjøre i veien på tomgang, og den stopper flere ganger, rører jeg gassen så små smeller det i luftfilterboksen, så jeg innbiller meg att tenning ikke er riktig, har satt alt på merker. veiv og kam er jeg helt sikker på er riktig. men det må vel være noe fortenningshidden på disse også?

 

fordeleren kan jo løsnes og vris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenningen må grunninnstilles ja...Møller har info om dette i verkstedhidden (i bøker)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo elsa på pc'en, kan sjekke der, men tror ikke det står noe der (for gammelt tror jeg). jobber selv med skoda, og vi har haugevis av verkstedbøker, mulig vw/audi har noe bøker på dette..

 

 

men det må da være noen her som har justert inn tennning på en slik en??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ingenting om denne motoren i elsa nei..er i gammle bøker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. noen her som jobber på vw/audi som kan sjekke, evt noen som vet, eller vet om noen som vet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd litt mere idag, dobbelt sjekket timing på veiv+kam, og satt merket (peker i samme retning som rotor) under rotoren i samsvar med merket på fordeleren, alt skal nå stå riktig, men bilen vil ikke gå ordenlig, går bare å putrer og hoster og til slutt stopper den, pluggene er svarte og våte av bensin. fikk fortalt att det kun er grunninnstilling på tenninga på disse, og jeg har nå satt alt av merker slik det skal være.. noen som har en ide her? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å vri fordeleren mens motoren gikk nå istad, uten att det hadde noe særlig innvirkning, vridde ganske mye til høyre og venstre. prøvde å kjøre, men den drukner fullstendig i bensin, den starter igjen, men stopper med en gang, kan bare glemme å gasse..

 

haff! : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel bare grunninstilles fordeleren med merkene...

Er vel en motorbremseventil på disse som slipper innsugs luften gjennom en kanal forbi luftmassemåleren ved stengt gasspjeld over 1400rpm

Er vell for å spare bensin ved motorbrems..

muligt denne står åpen hele tiden på din..?

står plasert på luftfilterboksen en plass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er tre kontakter på selve k-jeten, den brune med slangeutgang på k-jet boksen har jeg blokkert, den grønne er på kobla, den blå er ikke, men det var den heller ikke på han jeg kjøpte den av. er den brune kontakta, eller grønne? har også blokkert alt av hull på den belgen over luftskåla utenom den til tomgangsregulatoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke fargene men spjeldet er styrt av tomgangsbryteren, kjølevans temperatur, turtall og vakum.

rimeligt avansert egentlig..

men vist du har plugget de, så er de sikkert ikke de som er problemet.

Kan ikke være feil med bankesensor da? denne styrer jo og forsåvidt tenning..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bankesensoren er helt ny, men den kabelen som er skjermet fra kontakta og innover til hjernen med slik sølvfolie lignende greier, var litt små skabbete. vannsensorene er helt nye begge to, vacuum skal være i orden. kan ikke skjønne den skal gå SÅ vondt, når den var kald nå istad så gikk det ann å ruse den, fikk også holdt gassen på småhøyt turtall istad, da småsmalt det konstant i potta. men så drukna den fullstendig i bensin, fikk start, men stoppa like fort igjen

 

noen flere k-jet/10v turbo folk her som har noen tips? hvordan vil disse gå med en tann feil på register forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med varmkjøringsregulatoren, og eventuelt kaldstart dysa?

Hender vell kaldstartdysene lekker litt uten att de står strøm på de og..

Er lenge siden har feilsøkt mc motorer nå, men husker var mye som skulle stemme for att de skulle gå fint..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varmkjøringsregulatoren ja.. sitter en kontakt på den, denne kontakta går ikke på motornettet, hva gjør denne isåfall, og hvor mye strøm skal det evt være på denne? sitter også vacuum på denne, det gjorde det ikke på den som satt der før, hvis du ikke vet det har jeg bytta det meste oppi motorommet for å få bilen 100% mc igjen. k-jet og varmkjøringsregulatoren som satt der før fra sugemotor fungerte helt fint.. noe dritt å drive å feilsøke på noe en aldrig har vært borti, og i tillegg er så det det hønngammelt. men har nå lyst til å få dritten til å gå da jeg har brukt såpass mye kroner på den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener de kun skal 12v inn på den når motor går.. Er vell en bimetalfjær inni som føler på tempen på blokka, men også elektrisk varmeelement inni.

Senker vel styretrykket som gjør att talerkenen i massemåleren løfter noe høyre ved kald motor..

Tror ikke skal være tilkoblet vakum på mc motoren.

Brukte også sinnsykt mye tid på første 200 eg hadde husker eg.

Har du prøvd å blinke ut feilkoder da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prøvd blinkekoder, dette er eneste mulighet for diagnose på disse?

 

edit: kan sjekke strøm på den kontakta. skal ikke være tilkobla noe slange på den oppvarmingsregulatoren? men har vel kansje ikke så mye å si..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun blinkoder ja.

husker eg kjøpte haynes bok til 200 som de stod omtrent alt om ke-jetronik både feilsøking og generelt , men finner den ikke igjen nå desverre..

mente de ikke var noe slange tilkoblet, men er ikke helt sikker..

tror ikke feil på denne skal kunne gi så altfor mye bensin, men kan jo var en av flere ting kanskje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.