Anbefalte innlegg

går jo ann å kjøpe en bok, finnes vel både haynes og bentley.

 

men kan nå se om det er noen flere gluper hoder her.. :)

 

 

kan jo nevne det som sitter på av sensorer til motorstyring:

 

2 stk vanntemp sensor

turtall og øvre dødpunkt sensorene på girkassa

innsugstemp føler på innsug

fullgassbryter på gasspjeld.

Lambda.

dette er det som sitter på, er en brun kontakt, en smal liten hvit kontakt og 2 løse ledninger som ikke er påkobla, aner ikke hva de er til.

 

på k-jet boksen er den grønne tilkobla, ikke den blå. og den brune er tilkobla, men ventilen på denne er blokkert.

 

ingenting er som sagt tilkobla av slanger på k-jet boksen, kun til tomgangsventil, heller ikke på innsugsiden, kun ut til måler i bil, til oppvarmingsregulator og tomgang.

 

magnetventilen til ladetrykk er kun tilkobla ledninger, ikke slanger, skal bruke elektronisk boostcontroller

 

kammen er forresten bytta til en Trimkam fra techtonics

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du kontrollert om kaldstartdysa lekker/er åpen? kontrollert potmeteret på gassspjeldet?(tps)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ıkke noe potmeter der ıallefall.. er en full/nullgassbryter paa ınnsuget. fıkk du med oppvarmıngsregulatoren av meg? saa ıkke den har noe aa sı.. er vel kanskje lık paa alle modeller uansett den. skal ıalleall sıtte vacum paa den. pr0v a ta av og paa noen lednınger paa kjeten mens du starter den og ta av kontakta paa kaldtsart dysa.. du kan og bruke http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/trouble.html

og se om du fınner noe mer ınfo der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke tps på den nei. fikk med oppvarmingsregulatoren ja, har kobla på vacuum på den. skal prøve å ta på og av ledninger på k-jeten idag, noe må være riv ruskende galt, da den knapt kan ruses på tomgang og pluggene er drit våte av bensin. det rare var att det heller ikke ble noe forandring av å vri fordeleren, vriddde den ganske mye også. hvordan blir disse med 1 tann f.eks galt på registeret?

 

frister med hiddensprut ja :P

 

 

hvordan tar man ut blinkekoder på dette forresten, er det en enkel sak? (har ikke check engine lampe, ei heller noen diagnose ledninger tilkoblet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag tok jeg av den grønne kontakta på k-jet boksen, og bilen går som ei klokke! kan ruses helt fint, og det ryker ikke noe av bilen. prøvde å sette den på igjen, og bilen hoster og harker og til slutt stopper..

 

men den begynner å sperre ved litt gasspådrag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontakt nr2, tar jeg av denne, så går bilen ordentlig, værtfall på tomgang og normal kjøring, med denne på, så drukner bilen fullstendig i bensin.

 

det begynte å ryke av ledningene fra denne sensoren når jeg drev å monterte dette, hadde skavet av litt isolasjon så de kom i kontakt med hverandre, mulig ventilen der har fått seg en kavring. er dette ventilen for ekstra bensin v/turbotrykk?

 

noen som vet om denne evt kan byttes ut? evt hvordan den skal måles?

 

 

hadde satt STOR pris på et svar på dette..

 

kjet10vt123.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen denne litt til, noen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå funnet ut att det var en ledning som var av, + litt feilkobling av meg da 2 ledninger ble svidd under montering av k-jet boksen :o

 

 

så med den frequency valve'n tilkoblet nå, går bilen greit ved rusing og tomgang, men den får fremdeles for mye bensin, og når jeg prøver å booste turbotrykk kutter den bare helt ut. så jeg tror jeg må få ut noen blinkkoder her!

 

men jeg har ingenting tilkoblet sikringboksen, hele motornettet er kun tilkoblet sensorene i motoren + strøm og jord. kan jeg hente blinkekoder rett ut fra hjernen?

 

hadde satt stor pris på om noen kunne forklart hvordan jeg skal få ut koder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skal du kunne se pinout til MAC10 hjernen: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/pinout.html#ten

 

Og her har du Introduksjon i hvordan du aktiverer feilkode-systemet i hjernen, gjør klar til blinkekoder, hvor og hvordan du kobler opp blinkedioden, samt hva blinkekodene betyr: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf.html#fault

Legg merke til at hjernen "glemmer" feilkoder om du slår av tenninga igjen, så strømmen må være på for å kunne lese ut feilkodene.

 

 

Håper dette er til hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du har gjort de, men må ha vakum/trykk tilkoblet hjernen.

må lage deg noe strupe greier på den vist du har orginal hjerne og skal lade noe mer en orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter chip i hjernen, og slangen er tilkoblet vacuum ja, uten den frequency valven (grønne kontakta på k-jet) går bilen fint, men uten den tilkoblet, så kan man jo ikke lade noe særlig mer enn orginalt trykk, og jeg har planer om 0.9 som chipen er satt opp til.

 

på tomgang ligger AFR på rundt 10.5 med frequency valve tilkoblet, uten ligger den normalt på 14.5 ca.

 

på motornettet nå, er det en brun kontakt, en flat 2 pols hvit kontakt og 2 løse ledninger som ikke er til noe, disse ender opp rundt ved innsuget, men aner ikke hva disse evt er til.'

 

Og her har du Introduksjon i hvordan du aktiverer feilkode-systemet i hjernen, gjør klar til blinkekoder, hvor og hvordan du kobler opp blinkedioden, samt hva blinkekodene betyr: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...cuf.html#fault

Legg merke til at hjernen "glemmer" feilkoder om du slår av tenninga igjen, så strømmen må være på for å kunne lese ut feilkodene.

 

men forklaringen her forutsetter att alt er koblet til sikringboks og instrument, jeg har ingenting tilkoblet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med en annen lambda?

Er vell den som styrer frekvensventilen via hjernen tror eg.

mener også du må ha multitempføleren tilkoblet da noe av den går til hjernen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, har ikke prøvd en annen lambda, kjører PLX bredbåndslambda, som er forholdsvis ny, bruker smalbåndutgangen fra den inn på motornettet. multitempføleren har jeg ikke, kun 2 stk (1 pola) vanntemp følere (som også er helt nye)

 

men det er ingen kontakt til multitempføler på motornettet mitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det, hva med å prøve en pære/led på pinne 31 og mot jord?

31. Fault code light control (fuel pump fuse contact)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det, hva med å prøve en pære/led på pinne 31 og mot jord?

 

gikk ikke desverre, prøvde å bruke en instrumentpære på 1.2w, eneste er att den gløder svakt når motoren går, lyser ikke med tenning på eller noe..

 

bilen går nå fett også med kontakta av, starter på 14.7, og går nedover helt til rundt 10, går ikke ann å kjøre bilen heller, ikke får jeg lada trykk, får bare for mye bensin. eneste jeg kom på, er att slangen fra turbo, den bøyde rare slangen, er litt flat grunnet att det er lagt rør til intercooler som sitter foran radiator, så vinkelen passer ikke helt, men tviler på denne har noe med det å gjøre..?

 

nå frister hiddensprut mer å mer : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for et hiddensprut så blir du ferdig med hele K-jet driten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan komme hit å hente mitt gamle MAC12 og "k-jetboks" til 1B-motor, den har ikke dette lambda-tullet og bare avhengig av bare en bankesensor. Da får du også 0.65 i ladetrykk med fuelcut på 0.7 om du ikke modder den. :)

Jeg tror ikke det skal tilbake i min bil, jeg har jo forhåpentlig snart fyret min med MegaSquirt...

 

Jeg har også en MAC14 og boksen til en MC2-motor liggende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke jeg gidder å begynne på enda en runde med ny k-jet, hehe, men takk for tilbudet! ;)

 

hadde jeg bare fått ut blinkekoder!.... gikk som sagt ikke å bruke en instrumentpære på pin31 og mot jord..

 

gikk greit å kjøre den istad igjen, lada 0.5 og gikk helt greit uten nøkking, fremdeles uten kontakta tilkoblet, så det går opp å ned her ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med orginal lambda og se om det blir bedre da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo prøve det, så har jeg prøvd det. har du en liggende å kansje? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.