Bytte bensinfilter typ85 coupe quattro

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bytte bensinfilter på disse bilene? Har jeg forstått det riktig at det er konstant trykk på systemet (k-jetronic)?

Har bytta plugger, luftfilter, rotor og lokk nylig, og bilen går som ei kule, så det er forsåvidt ikke prekært å bytte det nå, men siden jeg ikke vet når det var bytta sist tenkte jeg at jeg skulle spørre om det var en stor jobb...

Ja, og motoren er en kv.

Edit: DOH : bh : Leste feil i haynes-boka, det er forgasser-bilene som har bensinfilter som skal byttes :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nevner ikke Haynes noe om bensinfilter til insprut motorene da? Dette sitter nemlig under bilen forran høyre bakhjul, festet i en brakett sammen med bensinpumpa. Har byttet dette selv på min. Ganske grei jobb. Bensinpumpas ledninger må kobles fra og hele braketten skrus av. Husk å klemme bensinslangen sammen før demontering for å hindre bensinsøl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.