#1 Skrevet August 2, 2009 Vet ikke om dette er rett sted å legge denne tråden, men lurer på som topic sier om noen her har erfaring med å bestille felger fra England ? Tenker frakt hit til Norge.. Er dette for dyrt mon tro og det blir vel moms i tillegg også kanskje Vurderer felger fra ebay.co.uk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2009 En kompis av meg har handlet felger fra UK, visstnok uten problemer. Er ikke sikker på hvor han skaffet dem, og fraktløsning, men hvis interessant, kan jeg høre med ham 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2009 En kompis av meg har handlet felger fra UK, visstnok uten problemer. Er ikke sikker på hvor han skaffet dem, og fraktløsning, men hvis interessant, kan jeg høre med ham Å, det er kjempeinteressant! Da er du en knupp! Har SÅ lyst på noen felger jeg fant på ebay, men er så redd for at det skal koste skjorta å få dem hit til landet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2009 Han er offline på MSN, men har sendt ham ei melding nuh! Så da får vi se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2009 dpd frakter 4stk 17" for 100 pund. 4stk 16" med dekk kommer på 150pund. handlet derfra selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2009 4 stk 17" compomotive fra Reyland motorsport ville dem ha 180 pund for å frakte. Hvilket selskap vet jeg ikke, da de ordnet frakt, og jeg ikke har fått de enda (Ikke produsert enda) Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2009 Ok - så kan regne med en ca 2000,- NOK i frakt da. Men så løper det vel kanskje på moms, toll og evt andre gebyr i tillegg? Er redd det kommer til å bli vel dyrt.. Og jeg som har SÅ lyst på de felgene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2009 Blir vel bare moms i tillegg, på kjøpesum og frakt? Men har du mulighet for å dra over grensa til Sverige kan du jo få de sendt dit (poste restante) og hente de der, da slipper du moms siden det blir frakt mellom EU land. Selvfølgelig en liten risk å ta og kjøre de over grensa til Norge hvis de koster en del, er det ikke 5000kr du kan handle for tollfritt og ta med deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2009 Blir vel bare moms i tillegg, på kjøpesum og frakt?Men har du mulighet for å dra over grensa til Sverige kan du jo få de sendt dit (poste restante) og hente de der, da slipper du moms siden det blir frakt mellom EU land. Selvfølgelig en liten risk å ta og kjøre de over grensa til Norge hvis de koster en del, er det ikke 5000kr du kan handle for tollfritt og ta med deg? Ok, det høres ut som om det kunne vært fristende med en Sverigetur da ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2009 Hva slags felger er det snakk om da? Ofte er jo felger billigere i Tyskland, og frakten er billigere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2009 Blir vel bare moms i tillegg, på kjøpesum og frakt?Men har du mulighet for å dra over grensa til Sverige kan du jo få de sendt dit (poste restante) og hente de der, da slipper du moms siden det blir frakt mellom EU land. Selvfølgelig en liten risk å ta og kjøre de over grensa til Norge hvis de koster en del, er det ikke 5000kr du kan handle for tollfritt og ta med deg? 6000 dersom du har vært ute av landet i 24t eller mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2009 Hva slags felger er det snakk om da? Ofte er jo felger billigere i Tyskland, og frakten er billigere Det beste hadde vært å kjøpt felger i Tyskland ja - der har vi enkel fraktmulighet, men dessverre dårlig med overkommelige priser på denne type felg der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 4, 2009 Driver fortsatt og lurer på felghandling fra England og det er en ting jeg ikke blir klok på og det er dette med å bruke poste restante i Sverige. Må man betale svensk moms når man henter pakkene der mon tro ? Har lest at det må man og da er det jo liten vits i å få pakken sendt til Sverige egentlig.. Prøvde oss på å ringe postsenteret i Strømstad i dag, men da vi endelig fikk tak i noen som skulle kunne hjelpe, så sa dama at svensk moms? "Jo det må dere nok betale.. kanskje? " Så det var det jo lite hjelp i.. Noen som har brukt denne poste restante løsningen selv som kan si noe om dette ? Send gjerne en pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 4, 2009 Må ikke betale svensk moms, om blir sendt fra et annet land innen for EU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 4, 2009 Helt riktig som Frode sier her, ingen moms whatsoever for varer innen/mellom EU land, hvilket både England og Sverige er. Poste restante fungerer som din "fiktive" adresse, dvs. nesten som en postboks (varene dine blir lagret på postkontoret til du henter de ut) og koster deg forøvrig ikke et øre å benytte deg av dette. Det som dog kan bli risken, hvis felgene dine koster over 6000kr, er når du kjører over den norske grensa og blir tatt i tollen der. Men du kan jo også høre med firmaet i England om de evt. kan sende med ei ekstra kvittering til deg, på en sum under den nevnte tollgrensa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 4, 2009 Ok. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...