#1 Skrevet Desember 29, 2004 Har funne ut at eg (med hjelp av ein) skal bygge om motoren i A3T min. Dette blir på sein sommaren 2005, så det blir vel sikkert ikkje noke treff med den nye motoren. Men så kjem spørsmålet, kva må eg skifte? Motoren skal bli køyrbar, og maks effekten er ikkje det viktigaste, dreiemomentet er det viktigaste. NB! Dei som berre vil sei at 300 hk i FWD er tull, dei treng ikkje skrive inn her, send heller PM! Det som eg har tenkt på er: Ny turbo (GT28RS) Ny IC (FMIC) Nye dyser (440cc) Bakre motorfester? Linker til produsentar av oppgraderte fester??? 3" Downpipe, fjerne catten. Grenrør ???????? Cluch/diff? Noken tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2004 Bakre motorfester? Linker til produsentar av oppgraderte fester??? Neuspeed leverer i hvert fall noe: http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=30|G4&type=3<ype=ns_euro&p_id=1761 Cluch/diff? Noken tips? Roy H. kjører vel med en god mer effekt og diff fra Quaife. Var jeg deg ville jeg forhørt meg litt med han (han er vel på forumet?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2004 Neuspeed leverer i hvert fall noe:http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=30|G4&type=3<ype=ns_euro&p_id=1761 Roy H. kjører vel med en god mer effekt og diff fra Quaife. Var jeg deg ville jeg forhørt meg litt med han (han er vel på forumet?) Har prata med han ja, men eg er litt i dus angående turbovalg/grenrør. Kor mykje er det å hente på puls grenrør? Og kva slags turbo har best spoolup, og leverer 320 hk? For å styre ladetrykket kva treng eg? Vil ikkje at alle skal kunne køyre med max effekt, vil kunne styre det enkelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2005 Foreløbige planar: Garret GT28R 440 cc dyser fra Bosch Fmic Heimemekk downpipe No cat Ny chip/map Nytt bakre motorfeste Fleire tips? Kva clutch kan ein bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2005 Jabbasport sin IHI turbo skal gi veldig tidlig Spool up, ca 300 rpm senere enn K04. Hvordan er det ifht T25/28? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2005 Jabbasport sin IHI turbo skal gi veldig tidlig Spool up, ca 300 rpm senere enn K04. Hvordan er det ifht T25/28? Ja det er eit godt spørsmål? Er viktig med tidlig spoolup. Skulle være fullt trykk fra ca 40-50 km/t på andre gir var det som vart sagt. Jabba bruker samme clutch svinghjul som i corrado, kva bør ein velge for å få ein snill clutch samt at den tåler 320 hk-4xxnm??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...