#1 Skrevet August 3, 2009 (endret) Hei , jeg har nå bestillt disse diodene : http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_246_294&products_id=1545&osCsid=598eedd992e8a079d326079f8f07855b Som jeg har tenkt og montere som tåkelys. Også har jeg bestillt spenningskonverter og dette kabelsettet : http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_246_294&products_id=1690&osCsid=598eedd992e8a079d326079f8f07855b . Så da lurer jeg på hvordan dette skal kobles? Er helt grønn på elektronikk, men regner med att det går og koble lysene rett på batteriet ? Også da montere av og på "ledningen" slik att når jeg vrir om lysbryteren i bilen om til parklys så slår diodene seg på , er dette muligt og evt vanskelig? Takker for hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2009 det høresut som du har planen klar. ikke noe å utsette på den måten du skal koble det ihvertfall. visst jeg evt skulle legge til noe så hadde jeg lagt opp alt via et egent relesett som du koblet dette sammen med (biltema) da er du litt mer sikker iforhold til evt overspenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2009 Okei , ja trenger vell ett rele siden hvis jeg kobler ledningene rett til batteriet blir det vell alle pærene og si poff pga att dem får alt for mye strøm? Men er det mye jobb og koble av og på "ledningen" til lysbryteren i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2009 Neida, trenger bare en strømtjyv der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2009 Men det høres bra ut , da får vi se hvordan det går når jeg har fått diodene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2009 Da har jeg fått diodene , men jeg plages med og finne veien ifra motorrom og til lysbryteren i bilen , noen som har noen tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2009 Sorry for 3 poster etter hverandre , men jeg lurte på om ikke jeg bare kunne ta en strøm tyv og koble meg inn på ledninga til parklysa , for da skal vell tåkelysa/diodene som jeg nå monterer få strøm kun når jeg vrir om til parklys eller er parklysa på hele tiden også når jeg har på kjørelys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2009 Parklysa er på hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2009 Ja fant det ut , admin bare slett hele tråden her . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...