Anbefalte innlegg

A6 2003 1,8t 175000km

Jeg har et problem med olie varsel går når motoren blir varm og får jobbe litt.

Skruer jeg da motoren og starter den igjen er feilen vækk til neste forbikjøring: bh :

Når der er kalt i været er dette ikke et problem.

Er der andre som har lignende problem kan det være en sensor på olietrykket som er gåen ?

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliten oljepumpe som ikke klarer å holde trykket når du guffer på litt..

Ville iallefall ikke satsa på at det er en defekt sensor, det kan bli dyrt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde noe lignende. Endte opp med å bytte kjedestrammer. Samme kmstand faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ett oljeskift? Virker som om olja er for tynn for motoren din, samt at oljepumpa begynner å bli sliten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8t av denne årsmodellen er en longlife service motor. Iallefall kan den gå på longlife intervaller ( opp til 30 000 km på et oljeskift ) Dette har imidlertid vist seg å være lite gunstig, da olja etterhvert kokser og lager avleiringer inni motoren. Spesielt utsatt er silen hvor oljepumpa suger inn olje. Den tettes av små koksede oljebiter og oljetrykket vil dermed svekkes. Etterhvert som motor/olje blir varm blir oljen tynnere og trykket synker ytterligere. Da varsler den for lavt oljetrykk.

 

Det du bør gjøre er: Måle faktisk oljetrykk med manometer på VARM motor. Da finner du ut om det er lavt trykk eller oljetrykksføleren/bryteren som gir feilsignal.

 

Er trykket for lavt, må bunnpanne demonteres og oljesilen demonteres fra pumpa for så å skiftes eller rengjøres.

 

Går bilen pr. idag på longlife intervall service råder jeg deg til å få kodet om til tid/km avhengig service isteden. Hyppigere oljeskift vil begrense mengden sot/partikler i olja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8t av denne årsmodellen er en longlife service motor. Iallefall kan den gå på longlife intervaller ( opp til 30 000 km på et oljeskift ) Dette har imidlertid vist seg å være lite gunstig, da olja etterhvert kokser og lager avleiringer inni motoren. Spesielt utsatt er silen hvor oljepumpa suger inn olje. Den tettes av små koksede oljebiter og oljetrykket vil dermed svekkes. Etterhvert som motor/olje blir varm blir oljen tynnere og trykket synker ytterligere. Da varsler den for lavt oljetrykk.

 

Det du bør gjøre er: Måle faktisk oljetrykk med manometer på VARM motor. Da finner du ut om det er lavt trykk eller oljetrykksføleren/bryteren som gir feilsignal.

 

Er trykket for lavt, må bunnpanne demonteres og oljesilen demonteres fra pumpa for så å skiftes eller rengjøres.

 

Går bilen pr. idag på longlife intervall service råder jeg deg til å få kodet om til tid/km avhengig service isteden. Hyppigere oljeskift vil begrense mengden sot/partikler i olja.

 

 

Det er sant bilen har fulgt dette longlife interval med 30000 km mellom olie skift til jeg fik bilen for ca 20000km siden og jeg skifter olien for ca 15000 km for jeg har læst om nettop dette problem.

Er det til og få ned bunn pannen med motoren i bilen eller må motoren ut ?

Hvor kan jeg kople en olie tryks måler?

Takk for alle inntegg.

Da er det bare og sette igang og jobbe godt sommeren er over.

MVH Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant bilen har fulgt dette longlife interval med 30000 km mellom olie skift til jeg fik bilen for ca 20000km siden og jeg skifter olien for ca 15000 km for jeg har læst om nettop dette problem.

Er det til og få ned bunn pannen med motoren i bilen eller må motoren ut ?

Hvor kan jeg kople en olie tryks måler?

Takk for alle inntegg.

Da er det bare og sette igang og jobbe godt sommeren er over.

MVH Anders

 

Jeg holder på med denne jobben nå (Skal gjøre det ferdig i morgen). Skal bytte sil på min A4 1.8T.

Trenger ikke ta ut motoren, men jeg syntest det var en dritt jobb. Var to skruer rett ved girkassen som var vanskelige å komme til. Her er en link som kanskje er til hjelp http://www.audigeeks.com/forums/index.php?topic=3042.0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.