#1 Skrevet August 3, 2009 Hører at når jeg slår på klimaanlegget i bilen så får jeg en gnikselyd fremme i motorrommet, og som følger turtallet.. slår jeg av klima, så forsvinner også lyden... hva kan gjøre dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2009 er sikkert kompressoren som sitter på viftereima du hører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2009 noe jeg kan gjøre for å bli kvitt gnikselyden ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2009 Om reima er slakk eller slitt kan du jo stramme den eller skifte den. I utgangspunktet kan du prøve å smøre den litt for å se om lyden blir borte ( iallefall ei stund ). Om ingen av delene hjelper kan det være reimhjulet/magnetkoblingen eller selve kompressoren som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2009 ser ut til at det funket å smøre reima... så får vell få byttet reima nå når jeg skal ta reg.reim bytte... hadde sikkert blitt gjort uansett, siden det er så jæ... trangt der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...