Anbefalte innlegg

Fikk tilbud på en aan motor fra en s6 eller s4. men den er med ledningsnett, untatt coiler.og det tilhørig tenning tror jeg. og girkasse, drivakslinger.

den har gått 263000km-+ hvor mye er denne ca verdt? er vist noe ekstra snaks på den. blant annet noe større dyser og turbo maybe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja. rundt 10-12 lapper sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært og kikket på en del sånne motorer til prosjektet mitt og prisene har variert en del. Har vært borti fra 7500-20.000. Skal man gi 10-15.000 så bør det iallefall være en motor som er så komplett at den er startbar. Dvs turbo , dyser, coiler. Det er min mening da. Har gått en del km ser jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja. rundt 10-12 lapper sikkert.

Han får jo med en god del deler så er vel ikke akkurat no upris å betale 10-12 lapper selv om den har gått en del

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud på en aan motor fra en s6 eller s4. men den er med ledningsnett, untatt coiler.og det tilhørig tenning tror jeg. og girkasse, drivakslinger.

den har gått 263000km-+ hvor mye er denne ca verdt? er vist noe ekstra snaks på den. blant annet noe større dyser og turbo maybe.

Tror jeg leste litt feil i posten din. Regner med at det ikke fulgte med coiler, tenningsopplegg, girkasse og drivverk. Uansett så er vel ikke 10 lapper så ille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er med girkasse og drivakslinger vet jeg, har ikke komplett oversikt over hva som mangler der. vet at intercooler er knust og bilen har vært ute av veien. han sa 15000 men han hadde ikke peil på hva den var verdt så rundt 10 kan vel ikke være så ille, skal få lurt med noen ekstra deler som feks forseter etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er mange "duppeditter" som må følge med for å få start, mangler den noe av dette faller prisen.

Antar utifra annonser her at gjengs pris komplett er 13-16K, varierer med kmstand, tilstand, historikk, garanti, tiltro til selger, geografi, osv. Spesielt gunstige faktorer gjør vel at enkelte er omsatt for opp mot 20K.

Manglende deler gjør at pris faller noe mindre enn brukt gjenskaffelsesverdi for delen.

Man finner relativt hele motorer fra 11-12K og oppover.

Neppe mulig å finne en "hel" motor (uten ledningsnett og tilhørende eksterne duppeditter) for særlig under 10K selv om den har gått et stykke og er litt slitt.

Girkasse i brukbar stand kan ha verdi 2,5-10K avhengig av type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor dødfødt er det og få godkjent den motoren i en b3? har lest noen steder at det ikke er "mulig"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det ikke er verdens enkleste ting å få en s4motor ned i audi 80. Enkleste for deg er å finne en S2motor. Tror ikke du trenger å tenke på å få det godkjent engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo en del som har putta aan motorer ned i både 80-90q . jeg har 90q men er vel lite forskjell på de i motor rom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 15000,- høres ut som en grei pris.

Prisene varierer +/- etter hvilken tilstand og etter hva som følger med motoren :)

AAN/ABY/3B/ADU får du nok ikke godkjent enda pga manglende papirer på styrken i karosseriet....

Er ikke noe spesielt mer jobb å montere AAN i forhold til S2 3B fks....

Litt mer jobb med ledningsnettet som må tilpasses for å få ting til å livne.

Ellers må du jo kansje ha S2 innsug/vannrail ++++ hvis du ikke vil flytte radiator osv :)

Og det er absolutt verdt det når du hører 5`er lyden de første km etter motorbytte :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha så de papirene der er ikke og oppdrive med andre ord.

så er ikke plug and play med den motoren? hva er det som MÅ byttes eventuelt som ikke er standar på noen av bilene? har veldig lyst på den motoren men er ikke keen på bruke mange ekstra tusen på deler som jeg må ha ekstra. finni ut at det og mangla hjerne på den. noen som vet en ca pris på

coiler,+kabler og hjerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.