#1 Skrevet August 3, 2009 Hei ! Var på tur nordover fra Ålesund til Trondheim for å besøke slekt i ferien, men bilen stoppet etter ca 2 timers kjøring. Kom meg akkurat inn på en busslomme, men fikk ikke start på bilen igjen. Det ble kinnet noen ganger, men ikke overdrevet lenge... Fikk bytta pumpa på et lokalt verksted like ved der jeg hadde "havari", men i ettertid har bilen blitt tungstartet. Kan f.eks plugger ha tatt skade av kinningen ? Evt. hva kan det skyldes at den er tungstartet ? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2009 Ingen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2010 låner denne jeg. jeg har nettopp byttet til ATPturbo bensinpumpe etter at den orginale pumpa tok kveld. I ettertid så har bilen vært meget tungstartet på kald motor. Fungerer ypperlig når den er varm. Like før pumpa tok kveld så knakk jeg røret til åndingshuset på blokka , kan det være at det kommer frost inn der som gjør den tungstartet ? Et slikt rør: Det er en 1.8T, og jeg har ikke testa vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2010 låner denne jeg.jeg har nettopp byttet til ATPturbo bensinpumpe etter at den orginale pumpa tok kveld. I ettertid så har bilen vært meget tungstartet på kald motor. Fungerer ypperlig når den er varm. Like før pumpa tok kveld så knakk jeg røret til åndingshuset på blokka , kan det være at det kommer frost inn der som gjør den tungstartet ? Et slikt rør: Det er en 1.8T, og jeg har ikke testa vagcom Falskluft kalles det da;) omvendt choke i praksis.. lite gunstig hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2010 så rart at den fungerer fint når det er plussgrader og varm motor . Lite gunstig er det nok ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2010 Min var ikke tungstartet på vintern, med ødlagt åndingsrør ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2010 så rart at den fungerer fint når det er plussgrader og varm motor . Lite gunstig er det nok ja Det er fordi du ikke trenger så mye bensin i forhold til luft når du starter motorn når den er varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2010 Min var ikke tungstartet på vintern, med ødlagt åndingsrør ;P Og det var 1.8T ? Kan det være noe med den nye bensinpumpa da? Hører den bygger opp trykk hver gabg, å bensinen kommer frem til fuelrail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2010 Hva med å fikse på det som er ødelagt først for så å spekulere i hva som være feil etter på? Bilen blir kjip å starte om falsklufta er stor nok, men den kan fortsatt funke greit når den er varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 20, 2010 Hva med å fikse på det som er ødelagt først for så å spekulere i hva som være feil etter på? Bilen blir kjip å starte om falsklufta er stor nok, men den kan fortsatt funke greit når den er varm Spurte her først, så jeg kanskje slapp å demontere halve motoren for å komme til åndingsrøret. Sliter med å få start i det heletatt nå. Den starter, men legger seg på rundt 2-300 rpm i noen sek før den dauer ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 20, 2010 Ville tatt en titt med vagcom først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 20, 2010 Forresten, når den ligger på 2-300 rpm i disse få sekundene å jeg toucher gassen, så dør den ut med en gang. For mye bensin / falskluft ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 20, 2010 Du bytter det røret uten å fjerne noe mere enn de 3 skruverne som holder ekspansjonstanken. Da vipper du den til side, tar på hansker, banner noe voldsomt først som sist, så bytter du røret BTDT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 20, 2010 Bytter jo det røret ved å dra ut metallklipset. Tok bussen til jobb å henta det røret på prosjektmotoren nå, så får vel ut i kulda å skru da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 20, 2010 Ja klips i ene enden og slangeklemme i den andre. Tenkte på hva du måtte demontere for å komme til Litt bannskap så går det Prøv å bytte bankesensorer under der uten å demontere.. Thats a bitch I can tell you..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 20, 2010 Var ikke frekt ment, men om du har en feil som uansett bør utbedres og som i tillegg har stor sannsynlighet for å være synderen til feilen, så er spekulering unødvendig til man har funnet ut om dette var årsaken til feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 20, 2010 (endret) Da har jeg nettopp skifta åndingsrør (klokka er feil i bilen) , ingen forskjell. Vet at det er lite batteri på filmen, har nesten tømt det på kjinning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 20, 2010 (endret) dobbelpost 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 20, 2010 Si meg, når motorn dør, er pluggene tørre eller våte? Er den pumpa du har bytta til plug n play og en erstattningsdel for den orginale? Krever ikke justerbar btr? Har du riktig trykk på bensinen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 20, 2010 Et noob spm. Er det retur til tank? Kan det være noe falskluft i systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 20, 2010 Et noob spm.Er det retur til tank? Kan det være noe falskluft i systemet? Ja, det er retur til tank. Som regel går pumpa "på full gass" hele tida, og så reguleres trykk og tilstrømningen til dysene ved at det står en btr (bensintrykksregulator) i endel av fuelrailen som bestemmer hvor mye som går tilbake til tanken. Men hellers tvilsomt at det er luft i bensinen om det var det du tenkte på, det ville forsvunnet relativt fort uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 20, 2010 Ok, slik er det ikke på min. Jeg har retur i bensinfilteret og ikke i enden av fuelrailen. Jeg må lufte i enden av fuelrailen dersom jeg hadde bytta dyse,filter etc. AVJ motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 20, 2010 Ok, slik er det ikke på min. Jeg har retur i bensinfilteret og ikke i enden av fuelrailen. Jeg må lufte i enden av fuelrailen dersom jeg hadde bytta dyse,filter etc. AVJ motor. Trenger ikke være enden av fuelrailen, men funker ca på samme måten Jupp, man skal lufte på samtligemotorer, men det er ikke så nøye som ved feks bremser etter min erfaring hvert fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 20, 2010 Da var denne løst for min del iallefall. Leste litt rundt på nettet om cold start symptomer, så sto det CTS . Å da kom jeg på at temp målern i bilen hadde hoppa vilt noen ganger. Så tol turen til jobb igjen å henta G62 sensoren å bytta. Vips så starta den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...