#1 Skrevet Desember 29, 2004 heihei,holder på å koble inn en ny spiller i bilen,typ pioneer deh-p8mp,trenger da tenningspenning inn på radioen,er det en ledning som har dette i "radio bunten"? eller må jeg legge opp en,fant ingen da jeg målte i dag som hadde tenningspenning,(var dog i mørket så var ikke så godt å se:)). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2004 Audi pleide ikke å bruke dette, men må du ha tenningsspenning? Kan du ikke bare koble direkte til strøm? Det har jeg gjort med min Pioneer DEH-P77MP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2004 i følge koblingsskjema måtte jeg det,muligens det fungerer med å koble batteri+ inn på begge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2004 Kan ikkje du berre koble den rett inn på pluss på batteriet slik at du kan spele når bilen er avskrudd også då.`.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2004 Du kan fint koble "tenningsledningen" direkte til pluss, fordelen er at du kan ha på radioen uten nøkkel, ulempen er at du kan risikere å forlate bilen med radioen på og få flatt batteri som resultat..... It`s up to you... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2004 Etter utallige biler og forskjellige løsninger hver gang, vil jeg anbefale å koble den slik at du slipper å slå den av og på manuelt hver gang. Det blir en fort lei av. Audi bruker ikke ha "styrestrøm" fra tenninga. Løsningen ble i 200'en min å koble spilleren på ledninga som går fra tenningslåsen til "alarmen" som tuter om du glemmer å slå av lysene og tar ut nøkkelen. Den sender nemlig ut et signal idet du stikker inn nøkkelen og vrir den såvidt. Slår seg av med en gang du tar ut nøkkelen. Kjempeløsning! Jeg stikker til KrSund og får bil-el-hjelp av Kay neste gang jeg skal gjøre noe så enkelt og genialt igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2004 da hiver jeg den bare på batteri + på begge,gjør meg ikke noe å måtte skru den av manuelt hver gang,hadde det slik på min gamle. så er det bare å spare til DAB tuner:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2004 å koble spilleren på ledninga som går fra tenningslåsen til "alarmen" som tuter om du glemmer å slå av lysene og tar ut nøkkelen. Både på Coupeen jeg har nå og Caben jeg hadde tidligere så tutet det også hvis man ikke hadde skrudd av radioen, denne ligger i samme kretsen som strømmen fra radioen til antenneforsterkeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2005 Da har vi ikke koblet samme. På de orginale ruler alarmen om spilleren står på. Slik vi koblet min, slo den seg på når nøkkelen sattes i og av når nøkkelen taes ut. KAY kan sikkert forklare bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 1, 2005 KAY kan sikkert forklare bedre. Ikke nødvendig, jeg forstår utmerket godt hva du mener. Grunnen til at jeg oppdaget at tuta var koblet til antenneforsterkerens lednign var at jeg lot først være å koble denne inn da jeg ikke ville ha varselen der, men da ble radioen drittdårlig. Da fant jeg ut at min bil har forsterket antene, så da må jeg bare leve med bzzzzzzz under dashen når jeg har glemt radioen (eller lysa). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...