Bytte ut hoved lysbryter i Golf 4

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her i forumet , men kunne ikke finne noe konkret svar på spørsmålet mitt :)

Det som er greia her er at jeg skal ettermontere grøftelys på bilen min, og må jo da selvfølgelig ha en bryter på dette..

Jeg har da to muligheter, sette inn en ekstra bryter i dashbordet, eller bytte ut den orginale hovelysbryteren.

Sette inn en ekstra bryter er jo ikke noe problem, men det å bytte hovedbryteren er jeg litt mere skeptisk til selvom om dette definitivt er den fineste løsningen..

Det jeg da egentlig lurer på er om jeg kan kjøpe meg en ny bryter med tåkelys funksjon både foran og bak(har bare bak den dag i dag) og bruke den koblingsblokka som sitter der i dag på den nye, eller stemmer dette da ikke overens?

Tenker sånn at jeg kan flytte over alle de eksisterende ledningen på den nye uten at de må bytte plass, hvis dere skjønner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er bare å kjøpe en bryter beregnet for biler med tåkelys. Finnes på ebay til en 100,- lapp. Passer rett over i det originale ledningsnettet ditt. Derettet bruker du f.eks en prøvelampe for å finne hvilken pinne bak på bryteren som gir strøm når du trekker ut bryteren. Så er det bare å kople ledning til pinnen du finner, og strekke denne som styrestrøm til ett rele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinne nr: (8) i følge haynes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.