Forskjellige dekk foran og bak

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og tenker litt... Vurderer for tiden et tilbud om 2 stk nye Toyo T1-R som skal settes foran på bilen. Gode dekk, ikke noe tvil om det. Det er vel igrunn ikke noe problem å ha forskjellige dekk foran og bak, men taper man egentlig noe på dette? Det er vel klart at det dårligste dekk uansett er det svakeste ledd, men tenker nå litt lenger enn dette. Forbruk, egenskaper på våt vei, osv. Synspunkter?

 

EDIT: Samme aksling har selvsagt like dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulik dimmensjon skal innføres i vognkort dersom dette ikke er orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellige gummiblandinger har vore brukt til å begrense understyringen som framtunge audier representerer. Kan vere eit godt triks i ludo under banekjøring.

På forbruk merkers dette tvilsomt. Mønster og spordybde avgjør en del av egenskapene på vått føre. Dekkene bør derfor ha tilnærmet lik dreneringsevne og dybde. Enkelt å greit.

 

Kjøp heller ikkje værsting-dekk med gripeevne som du aldri kommer til å ha bruk for. Slitestyrken på dei dekkene er i en helt annen klasse en vanlige sportsdekk.

 

På forrige dekkbytte gikk eg bra 235 til 225 federal 595, og det subber mer nå en før, så tenk litt på utformingen på dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulik dimmensjon skal innføres i vognkort dersom dette ikke er orginalt.

 

Og blir ikke gjort fordi det ikke er godkjent på annet enn R8 meg bekjent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og blir ikke gjort fordi det ikke er godkjent på annet enn R8 meg bekjent :)

 

Dette var vel heller aldri en del av planen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og blir ikke gjort fordi det ikke er godkjent på annet enn R8 meg bekjent :)

 

gamle Merca mi( 320sl) ble godkjent (og fikk papirer fra bertel ò steen) med 8" foran og 9" bak.. men vet det er svææææært få biler som kommer med ulik dekkdim foran og bak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se er det mange råd ute og går osm ikke har noe med saken å gjøre?

Trådstarter skal ha samme dimensjon, han skal bare bytte ut to av dekkene, sant?

og Toyo er ikke et supersportdekk, har vel ganske gjennomsnittlig slitestyrke.

 

Jeg ser ingenting i veien med å ha nye Toyo foran og de gamle bak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.