Bygge om fra automat til manuel på caravelleT4

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en kompis som har en T4 2,5tdi der automatkassen ikke helt klarer og bestemme seg for hvilket gir den vil være i, og blir for tiden kjørt som halvautomat.

Er det noen som har bygget om disse bilene til manuell, og hvor stor jobb dette er?

Hva må byttes?

Er girkassefestene på samme plass på karosseriet?

Kom med innspill.

Mvh etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det beste er at du kjøber en gammel/Høkt KM tal T4 manuell 2,5 TDI ser der står den del av disse rundt avskiltet . Set in en anonse i finn og du får helt sikkert en sån til rundt 15- 20.000,- nok bare husk at de manuelle girkasserne på disse biler går på rundt 400000km. Da ryker lagrene i disse og der blir slåt hull i girkassen så olien render ut. Jeg mener at allr T4 karosserne passer om hverandre det som eventuelt må skiftes er den bagre båre bro men den er ik no problem og skifte.

Jeg har selv haft en T4 som jeg måtte skru mye på for og holde den i gang men motoren går minst 600000 km hvis du holder service på dem. De siste 300000 km jeg hade min utførte jeg selv alle sevise ETC.

Trenger du hjelp til og skru må du bare ta kontakt på mail. Der vil gå en del timer med og bygge om en bil som dette men det er helt sikker billigere end og skifte automat for hver 130000km

MVH Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.