#1 Skrevet August 4, 2009 Hei, har støtt på ett problem med at motoren fjusker. Problemet er at når bilen er kald får jeg maks ladetrykk, og den går slik den skal. Men når motoren oppnår driftstemperatur begynner den å fjuske ved maks gasspådrag (spesielt på høye gir med maks moment). Etter mye feilsøking og utbytte av komponenter, er jeg like langt. Har nå byttet trykksensoren på innsuget ( den oppå Y-pipe) coiler tennplugger 3 ganger, ene lamda`n LMM. 3 ganger Nytt luftfilter (Alu TS-Racing). Har hatt bilen hos møller uten å finne feil. Har også brukt VAG-COM uten hell. Bilen er trimmet og skiftet Turboer K04,Dyser,innsugsrør,LMM RS4 , stempel, Fuel rail, bensin pumpe etc. Kjører med borsch 440cc dyser. Det meste var gjort for 43.000km siden, så turboene er jo så og si nye. Problemet oppsto etter at registeret var montert feil på verksted, dette er nå tatt igjen hos Møller. Bilen er ombygd fra s4 til RS4 med coustom mapping fra DIGITEC i Tyskland. Noen som vet hva det kan være? Finner ingen feil på Møller eller med VAG-COM. Bilen fjusker og motoren rister når den fjusker. Lyden forandrer seg "som om den" ikke skulle gå på alle seks men kansje bare 5 cilyndrer. Det blåser framme i motorrommet når jeg gir gass, og vi oppnår ikke maks ladetrykk (1.7 bar). Bilen kan vere tungstartet om du flytter den 2meter og stopper den og så starter den igjen. Vilken ende skal jeg begynne i? Kompresjons test er utført og er innenfor toleransane på alle 6 cilyndrene. Ladetrykket spretter når bilen fjusker, men om jeg bruker sakte gasspådrag får jeg den på turtall, men mangler draget og momentet. Det virker som motoren drukner med maks gasspådrag! Merker ingenting ved normal kjøring. Trenger Hjelp!!! : klø :: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2009 har du bredbandslamda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2009 Har ikke det nei:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2009 Hadde lignende problem på min S4, sjekka alle slanger for lekkasje? På min var Y slangen sprukket helt inntil slangeklemma, noe som var umulig å se med det blotte øye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2009 Skudd i blinde: er tempføler kontrollert? kan kontrolleres via måleverdiblokker. Kan kødde til mye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...