1.8T. Går kun på tre sylindrer

Anbefalte innlegg

Har en A6 1.8T(AEB)1998 mod.

Startet opp bilen på en ferge (Arsvågen) etter litt hardkjøring. Kjente da litt vibrasjoner og dårlig trekk i motoren. Kom av fergen, og motoren kom tilbake til normalen etter noen hundre meter. Kjørte deretter ca. fire mil og stoppet bilen i ti minutter. Startet opp igjen, og den gikk igjen kun på tre sylindre. Kjørte da innom Audi Haugesund, som var like ved og kjøpte nye plugger da jeg trudde det var disse som var gåen.

 

Byttet plugger, koplet i fra pluggledning, byttet over coiler og to av dysene. Fremdeles ville ikke sylinder nr. tre gå.(samme sylinder som ikke fungerte på all felsøking). Har i etterkant forsøkt med vag com (demomodus). Fant ikke feilmeldinger på motor, kun på sentrallås som jeg er klar over i fra før. Etter søk på forumet så kan det virke som om Tenningsmodulen/ sluttrinnet har tatt kveld.

Burde det ikke komme frem feilmelding ved testing av VAG Com? Noe annet som kan ha røket? Setter pris på tilbakemelding før jeg evt. slenger ut penger på en ny tenningsmodul. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bil var det tenningsmodulen som hadde tatt kveld, samme symtomer som du har. så hvis du kjenner noen som har en slik kan du jo bare byttelåne før du kjøper ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svaret. Er bare å bestille ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips der er mekkonomen. Mener de var billigere enn møller da jeg sjekket for lenge siden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på det er tenningsmodulen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

101% sikker på tenningsmodul. :) (Denne feilen kommer ikke opp på Vagcom)

Har hatt 2 biler med samme symptomer og feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Godt å få bekreftet at det ikke ble detektert av Vag Com. Jeg har bestilt ny via Norsk Bildelsenter. Jeg har en Bosch unit som ikke ligger under web siden deres. Jeg tok kontakt via telefon, men dei har ikke akkurat den på lager. Det vil ta tre til fire dager før dei får den inn, deretter frakt til meg. Pris 900- 1000 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Godt å få bekreftet at det ikke ble detektert av Vag Com. Jeg har bestilt ny via Norsk Bildelsenter. Jeg har en Bosch unit som ikke ligger under web siden deres. Jeg tok kontakt via telefon, men dei har ikke akkurat den på lager. Det vil ta tre til fire dager før dei får den inn, deretter frakt til meg. Pris 900- 1000 kr.

 

Har du nr på den du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. 4D0 905 351.

 

Han på lageret til Norsk Bildelsenter fullførte faktisk nummeret før jeg hadde lest opp halve. Tydeligvis ikke noe uvanlig vare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. 4D0 905 351.

 

Han på lageret til Norsk Bildelsenter fullførte faktisk nummeret før jeg hadde lest opp halve. Tydeligvis ikke noe uvanlig vare.

 

Ok, har den i bosch nr på MECA Gjøvik / 0 227 100 211

Men til dobbelte av prisen du fikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan disse vibrasjonene beskrives?

Jeg har en del vibrasjoner under gasspådrag enkelte ganger (gjerne flere ganger ila en tur).

Kjennes ut som det kommer forfra, og har sjekket alle hjulbolter.

Kan jo hende det er pga camber, men litt usikker da jeg ikke tror det skal påvirke såpass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En merker at bilen trekker veldig dårlig, og tydelig vibrasjon i bilen. Det er spesiellt i området 2000 rpm under kjøring en merker det. Jeg har en chippet 1,8t, ellers helt original. Nå trekker den som om det er en 1.3 liters sugemotor.

 

 

Har ett spørsmål, kutter dysen drivstofftilførselen om en kobler i fra ledningen som er koplet til den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, takk!

Merker ganske godt noen vibrasjoner i min og i ny og ned, men er ikke i det omfanget.

Dog drar den som om den har en halv chip, spytter ut mesteparten av ladetrykket og bruker nesten 1 liter olje pr. 5'000km (etter chipping).

Så, måtte nok etterfylle i dag ja, det var grusomt lite igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. 4D0 905 351.

 

Han på lageret til Norsk Bildelsenter fullførte faktisk nummeret før jeg hadde lest opp halve. Tydeligvis ikke noe uvanlig vare.

 

Nei, disse er forbruksvare... Greit å ha en i hanskerommet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.