Oljefilter som ikke vill av

Anbefalte innlegg

Driver på med en liten service på New Beetle`n (1.9 TDI), har tappa av olja, bytta dieselfilter og luftfilter, men får ikke av koppen til oljefiltret.

Det er instatsfilter på denne, og "koppen" står rett opp foran motoren, men får ikke noe brukt mye kraft da det er meget trangt rundt. Har prøvd 4 forskjelige typer oljefiltertenger, men til ingen nytte. Virker som koppen er i plast, så tørr ikkje begynne med så mye voldtekt av den. Noen som har et tips? noen vw-mekanikere som gjør dette til daglig? vil liksom ikke fylle på olje og starte opp før jeg har fått bytta filtret.

mvh Morten B Kristiansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker spesialverktøy på oljefilter "koppen", men på Biltema får du å kjøpt en sånn "kopp" som passer på VW/Audi...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei... hjalp ikke så mye her og nå, men en slik kopp skal kjøpes med en gang jeg drar til tromsø igjenn, men skulle helst fått av filtret litt før det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter hva jeg kan måle, skal det gå med en 74mm kopp? vist jeg ikke tar mye feil, har vi så stort verktøy på jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.