#1 Skrevet August 4, 2009 Jeg skal til og begynne og på et prosjekt, bygge en vr6 i en golf 2.... Jeg har da altså plukka ut en vr6 fra en passat 35i sedan, tok nede hele traversen med girkasse, motor og fjerbein, så har egentlig alt foran der. Motoren skal da altså inn i en golf 2 gti 1984mod, bilcross-bil Det jeg lurte på er hva jeg trenger og kjøpe inn for denne ombygginga, merk at det er en bilcrossbil dette skal inn i, og det trenger ikke stemme helt, trenger ikke se bra ut liksom, så lenge det funker bra til litt kjøring på banen hehe. Dvs må jeg ha annen girkasse, fjerbein, travers osv? eller kan jeg bruke det jeg har fra passaten eller golfen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2009 Keep me posted på hva du finner ut da! Lurer på å stappe en vr6 inn i en 91' 1.8 toer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2009 Gøran Krogh bygger jo VR6 i Golf MKII oppned, blindet og bakbundet...Ask him! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2009 Gøran Krogh bygger jo VR6 i Golf MKII oppned, blindet og bakbundet...Ask him! Har sendt en pm, men har ikke fått noe svar, skulle gjerne hatt svar litt kjapt, for den må være klar til kjøring den 14:p Har en 16v stående også da som jeg kan få satt inn i tilfelle det blir dårlig tid;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2009 bruk forstilling og bakstilling fra golf 3. bjelken forran som fremre motorfestet sitter på bruker du fra passat vr6. ledningsnett passer i sikrings boksen så lenge du har nye ldnings nettet. motor festet på høyre side må kortes 19mm. må oxo sette in wire giring. du må lage hull til hyd clutch i torpedon og nytte ut pedalsettet. da er du godt på vei. bare titte i tråden min driver med det sammme. lykke til mvh fredrik p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2009 Så i tråden din, sinnsykt kult prosjekt! Hadde jeg hatt like mye tid, en garasje dedikert til formålet, og pengene så hadde jeg prøvd meg på noelunde det samme.. Tror det blir med å sette 16v topp på en 1.8 heller for min del da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2009 (endret) Så i tråden din, sinnsykt kult prosjekt! Hadde jeg hatt like mye tid, en garasje dedikert til formålet, og pengene så hadde jeg prøvd meg på noelunde det samme.. Tror det blir med å sette 16v topp på en 1.8 heller for min del da! Setter du 16v topp på en standard org 1.8 får du en merkelig komp. Er det noe særlig og bruke vr6 til bilcross da, tenker på vektforhold osv...og ikke minst varmgang... 16 vtopp på 8v blokk passer men ikke om det skal være "brukandes". Det er mulig å montere, men kompresjonen blir alt for lav til at det vil bli kjørbart.. 8v har forbrenningskammer i stemplene, 16v har i toppen, og setter man daa 16v-topp på 8v-blokk blir det dobbelt opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 5, 2009 siden bilen er en 1984 modell så har du ikke riktig sikringsboks! din har ce1 sikringsboks mens den som sitter i vr6en er ce2! da er det ikke lenger "plug and play" så da må du enten splitte alle ledningene og lodde sammen detta riktig eller å bytte ut hele ledningsnettet i golfen! er ikke bare bare å koble opp en vr6 men kan jo lese litt på mk2vr6.com forumet der står alt du trenger å vite om ombygging av mk2-->vr6! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2009 kjenner noen som kjører bilcross og de anbefaler 16v kr motor med noen kammer og eksos da får du sint bil. litt tung den vr6n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2009 http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1532356 Les denne tråden så får du besvart mange av dine spørsmål... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2009 hmm.. faen, det tenkte jeg ikke på! sorry for at jeg stjal tråden litt forresten! si ifra hva du finner ut at du skal gjøre da! letteste er kanskje å kjøpe en bil med annet ledningsnett da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2009 hmm.. faen, det tenkte jeg ikke på! sorry for at jeg stjal tråden litt forresten! si ifra hva du finner ut at du skal gjøre da! letteste er kanskje å kjøpe en bil med annet ledningsnett da. Det går helt greit, og vi kan gjerne ta diskusjonen videre ang ombygging av 8v til 16v;) Som sagt så "må" bilen være ferdig til den 14, og etter hva dere skriver her så skjønner jeg jo at ikke det kommer til og bli nok tid til og både skaffe delene og montere det sammen før den tid:p Så da blir det nok ombygging til 16v i stedet. Så lurer på et par ting, 16ven min står i en 92mod gti, org en 8v ombygga til 16v, denna har servostyring, noe ikke 84moden har, er alt bolt on mellom dissa 2 bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 7, 2009 Lurer på hvem som vant landsfinalen i bilcross på Kraby for noen år siden... Jo, en viss herremann fra Hamar som hette Einar Stadshaug og kjørte Golf 2 VR6.. Og året etter vant han med Golf 1 16v på Lyngås! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...