Problemer med gasspjeldhusets oppførsel.. noen som har greie på det?

Anbefalte innlegg

Bilen min sliter litt med at tomgangen går litt uryddig.. ikke mye, men litt. Turtallet hopper også litt når jeg smeller clutchen inn.. tror ikke clutchen glipper.

Hver gang jeg tar av batteriet mitt må jeg resette gasspjeldhuset via vagcom, det pleier skjeldent å gå automatisk. Når jeg trykker Basic Settings gir den meg en "ERROR: Group 98 not available!".

Løsningen på dette har tidligere vært slå av bilen, nappe utav gasspjeldsensorkabelen, slå på ecuen igjen, slå den av, ta i kabelen, slå på igjen. Så får jeg nullstilt det..

Men i dag fungerte ikke det heller! Ikke slo nødmodusen seg inn når jeg hadde utav sensoren heller, den har alltid pleid å fungere.

Tok av minusen på batteriet i en time og slo på ECUen (siste tenningstrinn før tenning), og lot den stå litt.. da greide den å regulere det inn selv.. Men hva er det som har skjedd med den? Går det an å bare bytte sensoren, eller må hele huset byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.