#1 Skrevet August 5, 2009 Heisann! Jeg kjøpte S2'n min i mars, da testet jeg at diffsperra fungerte, den koblet også ut når jeg kom over 25-30km/t. Men etter en liten stund så funket plutselig ikke sperra lengre. Når jeg trykker på bryteren skjer det ingenting, ikkeno gult lys og da heller ikke noe grønt lys. Er dette ett elektrisk problem, eller kan det være mekanisk, som vakumslange som ikke er koblet i eller noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2009 Diffen drives av en vakumpumpe som sitter under setet hvis jeg ikke husker feil. Den påvirker en belg som drar en arm ut eller inn avhengig om diffen skal av eller på. Se på fremre høyre side på diffen så ser du armen og vakumslanger og alt. Sjekk om det fungerer du.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2009 Skal prøve å sjekke det snart, men hvilke sete ligger vakumpumpa under da? Sete bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2009 Bak sikkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2009 Vakumpumpa ligger under baksete ved siden av batteriet. Tviler på at feilen ligger der. Er nok noe på undersiden av bilen som svikter, som nevnt lenger opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2009 Nå fungerer den igjen. Tok ut vakumslangene fra styreboksen til diffen, så satte de på igjen. Rensett også bryteren da den var full av støv å nå funker sperra som den pleier. Men merker noen ganger at jeg må holde den litt nede eller trykke par ganger før den kommer på, er dette normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2009 Sånn er min også, vell og merke når jeg prøver å skru den av, ikke pÅ Har også en coupe q, men er vell ikke allverdens forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 5, 2009 Den er litt vrien å få av ja, men bare skru av å gire en gang så har det ikke vært noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2009 Diffen drives av en vakumpumpe som sitter under setet hvis jeg ikke husker feil. Den påvirker en belg som drar en arm ut eller inn avhengig om diffen skal av eller på. Se på fremre høyre side på diffen så ser du armen og vakumslanger og alt. Sjekk om det fungerer du.... Til info så er nok det litt feil. vacumpumpa er kun til sentrallåsen og ligger bak sidetrekket i baksete. Vacum til diffen kommer fra motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2009 Til info så er nok det litt feil. vacumpumpa er kun til sentrallåsen og ligger bak sidetrekket i baksete.Vacum til diffen kommer fra motoren Holdt på og skrive det samme selv, boksen under setet bak er vel bare et vakum-relè.... I bagasjerommet ligger det vel også en vakumtank til diffsperra, som motoren fyller opp når den går, derfor kan en skru av og på diffsperra noen få ganger uten motoren i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2009 Holdt på og skrive det samme selv, boksen under setet bak er vel bare et vakum-relè.... I bagasjerommet ligger det vel også en vakumtank til diffsperra, som motoren fyller opp når den går, derfor kan en skru av og på diffsperra noen få ganger uten motoren i gang. Det stemmer, helt riktig det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 6, 2009 Skjønte selv etterhvert at det ikke var noe vakumpumpe men bare en styringsenhet. Kommer jo vakumslange inn på boksen fra motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 6, 2009 Da husket jeg feil! Derfor jeg også skrev at jeg var litt usikker. Husket ikke om det var pumpe eller bare styreenhet/rele som satt der bak, Men nå har du jo fått skiten til å fungere igjen så da kan vi alle smile og være glade! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 6, 2009 Skal nok smile å være gla når jeg får testa den ved neste regnvær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...