#1 Skrevet August 5, 2009 Hei. Har en Passat 2000 mod. har skifta trykkfølar og utetempfølar etter diagnosefeil på desse, men klimaanlegget er fortsatt like dødt. Leste av feilkoder på climatronic og fekk opp 187,188,189, ifølge Ross.Tech tyder dette feil på rele for levering av strøm til terminal 50, men har prøvd å bytte ut alle rele og climatronic-displayet uten hjelp. Kompressoren får rett og slett ikke strøm, kobla strøm direkte inn på rele 267 og da går kompressoren. Kan det være ledningsbrudd ? eller er det releer andre plasser enn på venstre side i kupeen? SF 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2009 Har akkurat samme problem eg også, skal gi ein lyd om eg finner ut av det, men sitter i nordsjøen no! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161205 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2009 Fant i går ut at brytar til varme i førarsete var utkobla, satte i kontakten og merka at varmen stod på fullt heile tida og brytar vart veldig varm. Lurer no på om det er ein sammenheng mellom denne brytar og klimaanlegget ? Skal i allefall kjøpe ny brytar 3B0 963 563 C 01C SF 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2009 Skjønner ikkje heilt korleis det skal ha sammenheng, men når eg tenker meg om så virker ikkje varmen i førersetet på min bil heller! Har ikkje sjekka om den er fråkobla, men det skal sjekkast når eg komme heim igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2009 Ser ut til at eg kan utelukke sammenheng mellom klima og varmesete. Holdt i kveld ein jorda kabel bort på kontakt 86 på rele 267, klimakompressor slo inn med ein gong og etter 1 min klikka det først i rele 273 og så i 267. Etter dette kunne eg fjerne jordingskabelen igjen og slå av og på klimaanl. som normalt dvs. alt virka som normalt heilt til eg stoppa bilen og starta igjen, då var alt like dødt som før. Prøvde dette fleire gonger og det samme skjedde kvar gong, no er klimadisplayet slutta å blinke diagnose og. Eg ser ikkje heilt svaret på problemet enda, men ser vel ut til å vere styrestrømmen til rele som mangler, eller ? Leste av diagnose i klima no og fekk opp 119-00 og 318-00, prøver å finne ut kva dette betyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2009 Har Golf og ikke Passat, men vil tro de ikke er helt ulike... Strømtilførsel til- eller selve vifte-og a/c styringsenheten under batteriet. Sjekk kontakten til de 3 sikringene i motorrommet. Dårlig kontakt på jordingskontakter under dashbord eller under batteriet. I tillegg har du de typiske loddekontakter og ledningsbrudd. Utbrent motstand i vifter. Ingen vifte, ingen a/c. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2009 Er nok ikkje heilt likt på passat og golf, alle sikringane og relea er så vidt som eg har funne ut plassert på venstre side inni bilen på passaten. Men skal sjekke sjølve viftene i helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2009 Sitter det ikke noen releer under motorstyringsenheten? Utsatt for fukt dersom boksen ikke er helt tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2009 Sitter noen releer under motorstyreenheten på passat jo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2009 Takk for gode råd. Sjekka boksen med motorstyringa i, men på min Passat 1,6 2000 mod er det ingen sikringer eller releer under motorstyringa, kun 3 kontakter som derifrå går inn i kupeen. Men har funne ut at den elektriske vifta på motoren ikkje virka, tok den ut og dunka ut eit lass med støv og skit og jammen vart det liv igjen. Det er ingen strøm fram til vifta heller, men har no bestilt OBD VAG hos Bildiagnose og avventar til eg har fått sletta feilkodane, kanskje alt då er ok. Alle rele og sikringar er ok, viftene er ok og klimapanel og kompressor er ok, slik at håpet mitt ligg no i at dei feila som er lagra sperrar heile greia. Har til no kun lest av feilkodane i klimapanelet og desse er fortsatt 119, 4F9, 4FA og 318, når eg får kobla på VAGcom ligg det gjerne feil innpå systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 13, 2009 Fekk min VAG com i dag, takk til Bildiagnose for kjempegod service. Har fått sletta feila på klima, men blir ikkje kvitt 00792 som er feil på AC trykkbrytar F129. Denne er imidlertid skifta i sommar på merkeverkstad........ skal sjekke nærmare om den får strøm i heile tatt. Er vel tvilsomt om det er mangel på trykk i systemet, dette vart også sjekka på merkeverkst..... Får denne meldinga: 00792 AC pressure switch F129 Static- No indication on display Fekk forresten sletta ein feilkode på lamdasonden og motoren går finare etter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 13, 2009 Jippi, endelig er klimaanlegget i Passaten ok. Er litt irritert på meg sjølv som ikkje har sjekka kontakten på trykkbrytaren før, men er mest irritert på VW/AUDI verkstedet som skifta denne og ikkje har satt kontakten skikkelig på. Vil og gje dei ris for å brukt tid på å skru av heile frontfangaren, skrudde ut 3 skruar og tok ut høgre hovedlykt eg no, trykkbrytaren sitter då lett tilgjengelig. Stein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 13, 2009 må du ikke ta av forntfanger for å ta ut hovedlyktene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 13, 2009 Nix, først ut med blinklyset og løsne 2 skruer oppå lykta og 1 på sida så er det berre å ta lykta ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 13, 2009 Nix, først ut med blinklyset og løsne 2 skruer oppå lykta og 1 på sida så er det berre å ta lykta ut ah.. så det var 3B nå, ikke 3bg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...