#1 Skrevet August 5, 2009 Hva gjør dere med kaldstartdysa og den boksen (mengdefordeler?) på V side i sammenheng med bensinsystemet å gjøre?? Så dette med tenning.. Er det enten triggerhjul eller fordeler? Eller begge deler? Hva er en fordeler med 5 "vindu"? Er det kontakt med 5 stikk og ikke 3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2009 Jeg tok det helt vekk, hadde ikke bruk for det. Man kan velge om man vil kjøre med fordeler eller triggerhjul, jeg kjører nå med fordeler men skal over til hall sensor på trigger hjul. En fordeler med 5 vinduer har en plate i fordeleren med 5 vinduer/hull i som blir registrert av hall sensor, en til hver sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2009 Litt klokere! Plugga du hullene etter dysa/slangene da eller? Noen oppskrift på hva slags sensorer som skal til for å starte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2009 Tror jeg har tid gode å se en som har beholdt mengdefordelerboksen i bilen etter å ha konvertert til sprut. Dette rommet fyller som regel folk med luftfilter eller ny og større turbo. Kaldstartsdysa kan du fjerne også blokke hullet, eller enkelt bare fjerne bensinslangen. Dysa vil være forbli tett, intill den får spenning på pluggen som gjør at den åpner seg. Hallgiver er tre stikk, pluss, minus og signal. Som Bjørnar sier så er det en metallplate inni fordeleren som har "vinduer" i seg, har den 5 hull, så er det en 5-vindus. Jeg kjører "begge" deler, både triggerhjul og fordeler. triggerhjulet er da i mitt tilfelle reimhjulet, også bruker du en veivsensor, også kalt VR-sensor som sitter å teller tennene. Dette styrer tenninga. Jeg koblet til hallgiveren min for at sprutet mitt (034 IIc) skal vite om den er på innsug- eller eksos-syklus. Men det sitter ingen rotor på eller fordelerlokk, bare et blendelokk over. Eneste som utgjør forskjell om du kjører med hallgiver eller ikke i tillegg med triggerhjul, er at det er 50/50 sjanse for at den tenner riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...