#1 Skrevet August 5, 2009 Hei. Har lyst til å kjøpe meg lakksprøyte å prøve å lakkere litt selv og da lurte jeg på om noen har no tips om hvem sprøyte jeg burde kjøpe? Har sett litt på ebay og fant denne. Er det noe å satse på eller har noen andre no tips om bra sprøyte? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2009 DeVilbiss er et bra og kjent merke, bruker selv bare DeVilbiss, men en annen serie og prisklasse enn de der. og Iwata sprøyter. Men tror dette settet er mer enn bra nok for de som vil prøve litt selv:) og det var jo en fin pris bare husk og rengjøre GODT etter bruk, skal ikke se at du har brukt den engang:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2009 Jeg bruker IWATA W400 WBX med 1.3 dyse Den sprøyter både vannbase og klarlakk men anbefales ikke til 2K acryl. Tror du kommer langt med det settet der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2009 Er ikke Sata også bra ? hmmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2009 jo sata er også et bra merke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2009 Hvilke krav stilles til kompressor ved lakkering med sprøyte? Størrelse på tank, kapasitet på kompressor, operasjonstrykk, vannutskiller osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2009 Olje og vannutskiller er et must. De fleste sprøyter opererer med 2 bar inn på sprøyta. Luftforbruk varierer litt mellom merker, men ikke mye. Bør ha kompressor som leverer fra 300L 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2009 Spørs hvilke krav man stiller til resultatet og hva man vil bruke av penger. Jeg har tidligere hellakkert bil med Clas Ohlson sprøyte til 500kr og en liten "spikerpistol-kompressor" uten vannutskiller. Stod ute på gårdsplassen en vindstille dag. Jeg har sett flere dårligere lakkeringer som har kommet ut fra proffesjonelle lakkerere. Min egen erfaring tilsier at det oftere skorter på eget ferdighetsnivå enn på for dårlig utstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2009 Spørs hvilke krav man stiller til resultatet og hva man vil bruke av penger. Jeg har tidligere hellakkert bil med Clas Ohlson sprøyte til 500kr og en liten "spikerpistol-kompressor" uten vannutskiller. Stod ute på gårdsplassen en vindstille dag. Jeg har sett flere dårligere lakkeringer som har kommet ut fra proffesjonelle lakkerere. Min egen erfaring tilsier at det oftere skorter på eget ferdighetsnivå enn på for dårlig utstyr. Stiller meg sterkt tvilende til profesjonaliteten til det lakkverkstedet som fikk dårligere resultat enn det du får ute på gårdsplassen: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2009 Spørs hvilke krav man stiller til resultatet og hva man vil bruke av penger. Jeg har tidligere hellakkert bil med Clas Ohlson sprøyte til 500kr og en liten "spikerpistol-kompressor" uten vannutskiller. Stod ute på gårdsplassen en vindstille dag. Jeg har sett flere dårligere lakkeringer som har kommet ut fra proffesjonelle lakkerere. Min egen erfaring tilsier at det oftere skorter på eget ferdighetsnivå enn på for dårlig utstyr. Kan ikke annet enn å si meg enig i det her... Veldig mye billig utstyr som fungerer meget bra og man vil ikke klare å gjøre det noe bedre med utstyr til x tusen kr mer.. feks poleringsmaskiner Men nå synes jeg vel kanskje ikke dette kittet var så veldig dyrt uansett... kjøpte sprøyta jeg har for 500kr også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 6, 2009 Spray Gun Specs. 30psi inlet pressure delivers 10psi air cap pressure. Requires 13cfm volume 1cfm=28.328 l/min Så du trenger litt volum fra kompressoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2009 Stiller meg sterkt tvilende til profesjonaliteten til det lakkverkstedet som fikk dårligere resultat enn det du får ute på gårdsplassen: klø : Helt enig. Mange dårlige proffe lakkeringer..... En gjennomsnittlig gårsplass-lakkering er naturligvis mye dårligere enn et gjennomsnittlig lakkbosk-arbeid. Men problemet er som regel ikke at det er gårdsplass eller dårlig utstyr, derimot er det ferdighetene til gårdsplass-lakkereren som mangler. Når det gjelder kompressor så er "spikerpistol-kompressor" av liten type alt for spinkelt, man må lakkere sakte slik at kompressoren skal klare å henge med, og da går kompressoren kontinuerlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...