#1 Skrevet August 6, 2009 Heisann , var ute å drev med litt sjåførvirksomhet i går natt da plutselig en gul ABS lampe og en rød lampe med et ropetegn (!) . Noen som vet hva det kan være ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2009 (endret) ABS lampe lyser hvis: Feil på en av sensorene (sitter kanskje løst`) Feil på hovedenhet ABS ABS-ring sitter skjevt eller har fått seg en trøkk som gjør at noen av tennene har forsvunnet ABS-anlegget ditt kan såvidt jeg vet kun gi én kritisk alarm som vil komme opp som rød check engine lampe, og det er om ABS rapporterer at det er differanse på roteringshastighet på hjulene dine. På min fikk jeg en stor rød (!), fordi bilen påsto at bakhjulene mine hadde forskjellig hastighet, noe som er umulig på en fwd bil som kjører rett fram med lik dim på dekk. Denne feilen kommer som regel av en av de overstående feilene. Anbefaler deg å sjekke bilen med vagcom ,da ser du feilen med en gang. Om du ikke har vagcom bør du kjøpe deg en billigkabel for 300kr på en norsk nettbutikk, det er veldig kjekt å ha Edit: Om du ikke har tilgang på vagcom kan du sjekke sensorene dine ved å ohme dem med et multimeter. Jeg husker ikke verdien på de bak (mener det var 70 ohm), men om du får samme resultat på begge sider fungerer de nok fint. Tilgang til ABS-sensorkobling får du ved å løfte av sittebenken i baksetet. Det er et klips på hver side, hvor ABS-sensoren sitter skjøtet til bilens ledningsnett. Foran er jeg usikker på hvor ABS-koblingen er,men vanligvis ikke mer enn 1m fra selve sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...