Hvordan fjerne tjære/asfalt søl?

Anbefalte innlegg

Madammen skulle kjøre ene jentungen i barnehagen idag og kom forbanna hjem igjen pga veiarbeide på veien. Vel og bra at de gjør noe med veiene her til lands, men de hadde ikke satt opp noen form for skilting om at de holdt på og hadde sprøytet ut tilsynelatende tjære på den gamle asfalten før de skulle asfaltere( det var ferdig asfaltert da jeg syklet(!) og hentet jentungen). Nå har jeg alu-kanaler, dørsider, innerskjermer, hjulbuelister og hjulbuer, dekk og felger etc som er klint ned av denne seige guffa. Har prøvd med vanlig avfettning og har prøvd nok en gang med avfettingsprogram i selvvask anlegget nede i gata uten hell. Jeg har ikke akkurat lyst til å gå løs og gni av dette, så er det noe som kan få dritten til å renne av? Iom det er børstet alu på kanalene så ser det ut til å sette seg "inni" aluminiumen når jeg ikke får spylt det helt vekk, men bare løsner det såvidt med avfettning.

 

Kan Autoglyms felgrens gjøre susen kanskje? Kankje be om en full utvendig shine på Mesta`s regning? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom biltema og kjøp label-off, sitrus spray for fjerning av klistremerker etc, løser fint opp ferske asfaltflekker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valvoline har en Tectyl fjerner, da renner det av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har kjørt oppi det stoffet som brukes for å lime lagene sammen.

 

Det burde forsvinne med tectyl fjerner eller lignende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Autoglyms felgrens gjøre susen kanskje? Kankje be om en full utvendig shine på Mesta`s regning? ;)

 

Ville heller gitt AutoGlym Intensive Tar Remover et forsøk. Har funket bra det jeg har prøvd den (asfalt flekker o.l.).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mac serien Prickbort funker bra på asfalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg jo noen gode tips og alternativer og teste ut. Får vel prøve å ta det så fort som mulig mens det fortsatt er relativt "ferskt"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.