Audi Project Anniversario – grandson of Ür Quattro

Anbefalte innlegg

1AudiQuattroAnniversario.jpg

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=303

 

"Ever thought that Audis are a bit on the boring side these days? This one certainly isn't.

Project Anniversario is a shot in the arm for Ingolstadt,

a hardcore sports coupé carrying on where the ur Quattro and Quattro S1 Rallye left off.

 

Our artist's impression captures the essence of

Project Anniversario – a lighter, stronger, faster Audi S5 Quattro planned for 2012.

It was conceived as a back-patting anniversary present to mark Audi's centenary,

but that date has now slipped back owing to the global financial slowdown.

But the latest intelligence received by CAR suggests that

Audi is still deadly seriously about putting the uber-S5 into production.

 

Project Anniversario: the lowdown

 

Remember the Quattro S1 Rallye? We certainly do.

With a revised version of the original ur-Quattro’s 2.1-litre five-cylinder engine,

it kicked out 302bhp over the normal car's 200. The new 2012 car (the neu Quattro?)

takes inspiration directly from the S1 with revised body panels, shorter overhangs

and a twin-turbo V6 massaged to a fulsome 425bhp.

 

Project Anniversario is light as well as strong. Audi's engineers are targeting

a 1400kg kerbweight; insiders inform us that lighter hang-on body panels,

new seats and a revised cabin trim will achieve the 240kg saving over the regular S5.

Also in the mix are lighter drivetrain parts, a miniaturised air-con compressor

and electrically operated auxiliaries.

 

Other techincal features under discussion include a ‘flybrid’

energy recovery system and a 400bhp version of the TT RS’s five-cylinder turbo.

 

Visually the new Quattro again takes its inspiration from the S1 with flared wings,

bonnet scoops and an angular rear spoiler, depicted in our artist's impression.

Rally-inspired alloys finish the purposeful look.

 

All looks very promising, so why is Audi delaying the project?

 

As we’ve all noticed, the world is in the grip of the greatest

financial depression since the aftermath of WW1.

The new model will have to present a solid business case as well as justifying

its existence within a Volkswagen group focused on making ecological brand statements.

Project Anniversario is signed off and ready to go, but is on hold while

the number crunchers do their thing.

 

If a business case is made, expect to see the uber-Quattro revealed

in late 2010 in time for the original Quattro’s 30th anniversary. We can hardly wait."

 

:tilber: :tilber: :tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

The new 2012 car (the neu Quattro?)

takes inspiration directly from the S1 with revised body panels, shorter overhangs

and a twin-turbo V6 massaged to a fulsome 425bhp.

 

Dette er vel en stor feil... :confused:

Hvorfor ikke gjennopplive 5'eren her og..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tok du kjapt :) Men bilen var litt stilig da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig :) gromt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en stor feil... :confused:

Hvorfor ikke gjennopplive 5'eren her og..?

 

Det står i teksten hvis du leser alt nøye ;)

Other techincal features under discussion include a ‘flybrid’

energy recovery system and a 400bhp version of the TT RS’s five-cylinder turbo.

;)

 

Teksten er litt dårlig skrevet etter min mening men men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oooh... Min feil.. :)

 

Noen som har lyst å bombandere VAG-konsernet med mail om å begynne bygging av bilen?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Førstemann som stiller seg tvilende? : rolleyes

 

Skal den liksom være retro bilen av den klassiske quattro?

Den ligner jo ikke engang på urquattro...

Fronten ser jo ut som hvilken som helst Audi nå om dags , med LED og den hele......

 

Hvis en ser på fks klassiske Amcar biler og deres ny utgaver , så ser man retro biler som de SKAL se ut.

Der linjene , og lyktene er toppmoderne....men fortsatt ligner på orginalen.

 

Eneste som kan sammenlignes her er vel breddinga og 5syl (OM den kommer)

 

For meg ser den ut som en bredda A5....

Men misforstå meg rett , skikkelig tøft hvis "A5" kommer med 5syl og den hele. :)

 

Men for alldel ikke ødelegg den gamle urquattro med å gjøre dette utsene til overtakeren.

Hvis så.... , må jeg si meg skuffet :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en ser på fks klassiske Amcar biler og deres ny utgaver , så ser man retro biler som de SKAL se ut.

Der linjene , og lyktene er toppmoderne....men fortsatt ligner på orginalen.

 

Helt enig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sport Quattro:

SQ_1.jpg

Ur Quattro:

UR_1.jpg

Panseret kunne ligne litt på sport quattroen. Breddinga var "grei" nok den. Men ikke noe mere.

Kommer den med V6 er det ihvertfall skivebom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skivebom over hele linja, spør du meg... Jeg personlig likte ikke en ting med den bilen der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde de laga en litt mer "gammeldags" front.

 

Panseret kan jo minne om Sport quattro som Lars Andreas sier.

Og breddinga er der.

 

Men den ser jo akkurat ut som en vanlig A5 i fronten :(

 

Når Urquattro kom , var det jo en verdenssensasjon.

Helt nytt design , og den ligna ikke på noen andre modeller.

Folk så virkelig at den var noe spesielt som kom rullende , og hvor enn den dro snudde folk seg etter den.

 

At Audi i senere tid har gått over i det anonyme er jo tøft.

Ingen andre har vel laga så mange "Ulv å fåreklær" stasjonsvogner som audi :D

 

Men jeg synes ikke det skal være noe "ulv i fåreklær" med akkurat "quattro".

Jeg vil ikke spekulere i om det er en "quattro" , eller A5 jeg ser

 

En "quattro" burde være mer spesiell enn som så....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

scoopsene, felgene og vingen gir meg en slags rally følelse, jeg synes den var ganske tøff og tror nok den hadde snudd noen hoder hadde den komt rullende på veien i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennere vil nok snu hodet ja.....

 

Men orginale urquattro med sitt karroseri var så spesiell og nyskapende da den kom att selv miljøforkjempere snudde seg etter den ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den så fet ut jeg. Ligner litt på den Vauxhall bilen med kompressor de testa i siste Top Gear episoden nå i S13 med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de skal bygge en "moderne" S1 så må de jo iallefall få litt mer motor inn i den! 600hk er jo et minimum.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1AudiQuattroAnniversario.jpg

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=303

 

"a hardcore sports coupé carrying on where the ur Quattro and Quattro S1 Rallye left off.

 

Audi is still deadly seriously about putting the uber-S5 into production.

 

takes inspiration directly from the S1 with revised body panels, shorter overhangs

and a twin-turbo V6 massaged to a fulsome 425bhp.

 

energy recovery system and a 400bhp version of the TT RS’s five-cylinder turbo.

 

Visually the new Quattro again takes its inspiration from the S1 with flared wings,

bonnet scoops and an angular rear spoiler, depicted in our artist's impression.

Rally-inspired alloys finish the purposeful look."

Vel... artig at slike ting kommer opp, da får man noe å kommentere.

Først av alt; über S5? Er ikke det RS5? Slik jeg forstår det er ikke RS5 noen stor hemmelighet at Audi har snust på å lage.

Videre synes jeg hele greia her virker veldig rart. Tipper det er noen her som roter litt S4 biturbomotor inn i RS5 ønsket,

og bildet i seg selv tror jeg da bare er noe ønsketenkning fra en eller annen spire som er full eller blind - eller begge deler.

Detaljene her er overhodet ikke hentet fra noe S1, det er Sport Quattro detaljer. Bakskjermene har utsparring ala rally SQ.

Og hvorfor vil man i en tid som dette med CO2-fokus ha to "vindfang" uten funksjon i bakskjermene?

 

Personlig synes jeg helhetsinntrykket er veldig Mitshubishi EVO-aktig. Det er kult, men alle retrodetaljene er bare klasket

på. Og hvis dette skulle være the real deal - hvorfor i alle dager har man da plassert ventilasjonsslissene på feil side av

motorrommet..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene : rock :

 

Resten kan de godt spare seg for. I allefall hvis de prøver å "gjennskape" sportquattro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en Audi freak som dere andre her, og jeg vet ikke nok om Ür'en og SQ'en til at jeg kan uttale meg om noe, men jeg synes at denne var helt hinsides rå! :tilber:

 

Eneste jeg synes er litt synd som flere sier her, at den skulle nok hatt en rekke 5'er sånn som TTRS'en, men uans om jeg skulle kjøpt en, hadde det ikke gjort meg noen som helst ting om det var en V6'er i den :)

 

Hadde kjørt rundt i den hver dag, null problem..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet for Audi er vel å tyne en rekkefemmer såpass som "seg hør og bør" - og samtidig holde seg til EU normen.

Antar det er derfor man automatisk ryker på V6er osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AV en eller annen grunn så minner den der meg jevlig om den nye ford mustangen........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en Audi freak som dere andre her, og jeg vet ikke nok om Ür'en og SQ'en til at jeg kan uttale meg om noe, men jeg synes at denne var helt hinsides rå! :tilber:

 

Eneste jeg synes er litt synd som flere sier her, at den skulle nok hatt en rekke 5'er sånn som TTRS'en, men uans om jeg skulle kjøpt en, hadde det ikke gjort meg noen som helst ting om det var en V6'er i den :)

 

Hadde kjørt rundt i den hver dag, null problem..: smil :

 

 

Det jeg mener er ikke at den ikke er rå.

 

Men at den ikke er noen verdig arvtaker etter den opprinnelige "Audi quattro".

Kan ikke en gang sammenlignes med den orginale bilen!

Og uten 5syl vil det jo bli håpløst :P

 

Er ikke akkurat slik at jeg forlanger doble sperrer styrt av Wire via en spake i dasjbordet:p

Men dog.. , litt må vil vel kunne forvente?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff.. det der er så halveis på så mange måter..... Men mulig det er en tilvenningssak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av en eller annen grunn minner bilen meg om en Mustang... Men den jævla fronten der kunne dem droppa! Ser ut som en voldtatt Q7-front

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den likte jeg! Men så liker jeg både gammel og ny Mustang også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.