Audi Project Anniversario – grandson of Ür Quattro

Anbefalte innlegg

fy fader sån vil jeg ha i garasjen min om noen år. synes den var jævla rå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildene fra bilmessa i Paris, hvor Audi viste frem denne frekke lille saken:)

obj.phpi?o=3655015&w=&h=&ee=1285835483

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk litt info av Møller igår:

 

Konseptbilen ”Audi quattro concept” er en hyllest til Audis 30 år med quattro historie. Historien tolkes nå gjennom et design som har klare likhetstrekk med den allerede legendariske Audi Sport quattro fra 1984.

 

Konseptbilen er bygget rundt en av Audis ypperste biler, Audi RS 5. Audis ingeniører har nå kortet ned akselavstanden med 15 cm og senket taklinjen med rundt 4 cm sammenlignet med modellen konseptbilen er basert på. Økt smidighet og en enda spissere kjøreopplevelse er resultatet. Som sin forgjenger fra 1984, er også konseptbilen en to-seters variant. Bruken av aluminium er utstrakt og panseret, bakluken og andre komponenter laget av karbon. ”Audi quattro concept” veier bare 1.300 kg, nesten nøyaktig det samme som Audi Sport quattro gjorde i 1984.

 

Den åttesylindrede motoren fra produksjonsmodellen Audi RS 5 er blitt erstattet av en turboladet, femsylindret motor som har sine røtter tilbake til en annen Audi sportsbil, nemlig Audi TT RS. ”Audi quattro concept” er utstyrt med en 2,5 liters FSI turbomotor med 408 Hk og et dreiemoment på 480 Nm. Konseptbilen har en 6-trinns manuell girkasse og akselerer fra 0 til 100 km på bare 3,9 sekunder.

 

Utseendet til ”Audi quattro concept” gjenspeiler bilens potensial. Genene til elegante Audi A5 og RS 5 er opplagt, men utseende på konseptbilen er likevel mer aggressivt. ”Audi quattro concept” er 4,28 meter lang, 1,86 meter bred og 1,33 meter høy. De markante linjene sender en historisk hilsen til sin forgjenger.

 

Konseptbilen har det nyeste quattro permanent firehjulesdrift-systemet for å demonstrere makt på veien. Det viktige i innovasjonen er en fordeling av kraften mellom bak og fremre aksel gjennom en senterdifferensiel slik at quattro-systemet reagerer i løpet av millisekunder. 40 % av kreftene fordeles til forakselen og 60 % prosent til bakakselen - kreftene i bilen utnyttes med maksimal kjøreglede og sikkerhet.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildene fra bilmessa i Paris, hvor Audi viste frem denne frekke lille saken:)

obj.phpi?o=3655015&w=&h=&ee=1285835483

:tilber::tilber:

 

FRELST! Finnes det flere bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk kan si hva de vil om denne, men jeg blei ihvertfall fuktig i boxer'n nå :P

 

Tøff brakke! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det bare å begynne å spare..Den var som dinside sier råfrekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skivebom over hele linja, spør du meg... Jeg personlig likte ikke en ting med den bilen der...

 

Må si meg enig med Brage her... Ville jeg hatt Skyline, hadde jeg valgt en Nissan... Ikke en kopi laget av Audi !

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff :( ble skuffet da jeg så den hvite. likte utseende bedre på prototype bildet. panseret på den var iallefall mer riktig, likt med vingen bak.

 

for all del, bilen er ikke stygg stygg, men ble ikke langt på nær så aggresiv som den sølvgrå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitsubishi-asx-crossover-2.jpg

Ligner litt den fronten.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff :( ble skuffet da jeg så den hvite. likte utseende bedre på prototype bildet. panseret på den var iallefall mer riktig, likt med vingen bak.

 

for all del, bilen er ikke stygg stygg, men ble ikke langt på nær så aggresiv som den sølvgrå

 

helt ening likte prototype bilde mye bedre en den andre. hadde den kommet som prototypen. så måtte man hatt en sån en gang i tia. men ble ikke så gira på den dem viste frem.

vingen og pansere var alt likte også luft inntake på bakskjermen.

er jo nesten så jeg vil si prototypen er råere en r8 men den dem har laget er langt under r8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte fronten til prototypen bedre enn den fronten der: klø :

Synes prototypen var skamtøff jeg, de har jo faktisk tatt med noen elementer fra S1/Sport Quattro.

Bredding, felger, panser, sort felt rundt lykter/front, liten vinge, ringer på siden.

Men som nevnt ser det mer ut som en endret A5, noe som jo dette manipulasjonsbildet er bygget på, uansett så ser det jo nå bilen ikke noe ut som prototypen.

Angående kommentarer om at den ligner på alle andre Audier er jo det mye fordi de tross alt må ha med Audi-grillen som er blitt en del av det karakteristiske designspråket til Audi (slik som BMW-nyrene på BMW).

 

Likte dog hekken og sideprofilen i siste post der: vinke :

Audi må jo tross alt ha et svar på Scirocco..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene er tatt i Malibu i forgår, hvor det spilles inn reklamefilm med denne sammen med en Q5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den var veldig pen! Litt sær, men det var vell Audiene på 80 tallet også? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes nå den i første post var fetere enn den siste der. Den var etter min mening for "moderne".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes nå den i første post var fetere enn den siste der. Den var etter min mening for "moderne".

 

 

 

kunne ikke vært mer enig. den første gir mer riktig inntrykk av opphavet. man ser hvor den den stammer fra. retromoderne, den som er vistfram til slutt er rett og slett for moderne og mye japsepreget: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.