#1 Skrevet August 7, 2009 Hei! Som overskriften sier lurer jeg på hvor jeg skal godkjenne senkesettet mitt.. Tenker da på hvor det er lurest, og det er færrest pirkepinner som setter fingern borti alt.. Og om noen har erfaring med steder, så er det bare å slenge ut hva dem synes.. Helst ganske fort Mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2009 Har erfaring med trivelige folk og ikke noe "fuzz" på Kongsvinger ihvertfall. Elverum er omtrent håpløst. Tynset vet jeg ikke noe om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2009 Har aldri hatt noen problemer med senk på Kongsvinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2009 Har erfaring med trivelige folk og ikke noe "fuzz" på Kongsvinger ihvertfall. Elverum er omtrent håpløst. Tynset vet jeg ikke noe om. Har aldri hatt noen problemer med senk på Kongsvinger. Har hørt dem skal være ganske reale der jeg også. Da blir det nok til at jeg bestiller time der. Takk for svar! Mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2009 Kjenner noen som har vært på tynset og der er det ikke noe problem. Gjøvik er bra også, men det er oppland da, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2009 Vært på Tynset jeg ihvertfall og aldri hatt noen form for problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2009 Kjenner noen som har vært på tynset og der er det ikke noe problem. Gjøvik er bra også, men det er oppland da, Har hørt Gjøvik er bra jeg også.. Gjør meg ingenting å kjøre noe mil ekstra for at det skal gå smertefritt. Vært på Tynset jeg ihvertfall og aldri hatt noen form for problemer Dem sa ikke noe på felga da? Eller spiller det ingen rolle ettersom du bare har bestilt time for senk? Mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2009 Fikk godkjent mitt på elverum, tross at de har dårlig rykte.. Men skal du dit bør du ha alt på stell og alle papirer. Forstillingskontroll, justert lys osv. Kontrolløren så etter rust, skjekket rammenummer, målte og telte vinninger osv. Men det som var bra var at i vognkortet skrev han bare inn godkjent senket med fjærmerke og nummer. Ikke noe laveste høyde eller høyde fra senter i hjul til skjermkant! Dermed kan jeg lett senke mer og enda ikke få problemer ved kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 7, 2009 Fikk godkjent mitt på elverum, tross at de har dårlig rykte..Men skal du dit bør du ha alt på stell og alle papirer. Forstillingskontroll, justert lys osv. Kontrolløren så etter rust, skjekket rammenummer, målte og telte vinninger osv. Men det som var bra var at i vognkortet skrev han bare inn godkjent senket med fjærmerke og nummer. Ikke noe laveste høyde eller høyde fra senter i hjul til skjermkant! Dermed kan jeg lett senke mer og enda ikke få problemer ved kontroll Ahh, det hørtes jo bra ut! Har igrunn alt det i ordnings, men fortsatt litt bekymret på om han pirker på noe annet.. Hadde du no felger som du ikke var godkjent på bilen da ? mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 7, 2009 Var utsatt for en på Elverum en gang som mente at jeg trengte dokumentasjon fra merkeverksted på at fjærene var montert riktig. Da skjønte jeg at det var rimelig håpløst, og jeg skygget banen til Kongsvinger, hvor de godkjente uten problemer med godkjenningspapirer på fjærene og hjulstillingsutskrift. Lyset justerte kontrolløren og jeg sammen på lysjusteringsapparatet i kontrollhallen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 7, 2009 Jeg var med en kamerat til Gjøvik i dag... Hadde fått mangellapp på passaten sin. Han kontrollerte nr på fjøra og bakkeklaringen,+ at han justerte lysenen... Det så også ut som han kikket i hjulbuene etter om det hadde subbet med felger. Ba ikke om det, men han skrev også inn 235\35-19 inn i vognkortet. Han nevnte at bakkeklaringen var litt mindre enn 11 cm, men det var så lite, så det gikk greit sa han... Jeg lurte da på hvordan de gjorde det med biler som var levert med mindre enn 11 cm klaring originalt... da sa kontrolløren at han ikke skjønnte hvorfor de hadde kommet med den regelen... Så kan vel alt i alt ikke si noe negativt om Gjøvik, men bare pass litt på bakkeklaringen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2009 Ahh, det hørtes jo bra ut! Har igrunn alt det i ordnings, men fortsatt litt bekymret på om han pirker på noe annet.. Hadde du no felger som du ikke var godkjent på bilen da ? mvh Espen Nei hadde orginale hjul, men hadde med ett løst for å prøveå få det skrivd inn. Kontrolløren sa bare at de ikke skrev inn dekkdimensjoner i vognkortet og at det var opp til kontrolløren ved en teknisk kontroll å avgjøre om dekk/felg er lovlig. Tåpelig, og aner ikke om det stemmer.. Uansett virket det ikke som om han egentlig ville godkjenne det, men han hadde ingen ting å pirke på så da måtte han: haha : Ikke dra dit om du er usikker, men jeg er hvertfall førnøyd med det som ble stående i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 7, 2009 Jeg dro på elverum for å godkjenne/ vise S4`n min fra 2 til 5 seter... ca 10 min jobb.. var der i rundt 1.5 time og dro derifra med mangellapp på senkefjærer, etter at dem hadde gjennomsøkt bilen etter flere mangler det gikk ann å pirke på. Dritmotbydelige alle som åpnet kjeften nedpå der. Ikke dra dit!! Dro til Gjøvik og der var det mindre stress.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 7, 2009 Også mente dem at jeg ikke kunne få de hvite skilta da,før jeg hadde fått ordna mangellappen angående senkesettet... ehh=) Helt til en dukka opp med hakket mere iq og skjønte at tingene ikke hang på greip!! Tullinger!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 7, 2009 Jeg var på Kongsvinger med en bil som skulle omregistres til hvite skilter (inn med baksetet), han bøyde seg inn i bilen, dro i sikkerhetsbeltene og prøvde at de låste i låsen, det tok to minutter, så skrev han litt papirer, det var alt. Hele prosessen tok vel 10-15 minutter inkl. en tur i skranken, så ble vi stående og snakke om at det snart var umulig å kjøre MC trygt i Norge siden veiene var så dårlige.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 8, 2009 Jeg var på Kongsvinger med en bil som skulle omregistres til hvite skilter (inn med baksetet), han bøyde seg inn i bilen, dro i sikkerhetsbeltene og prøvde at de låste i låsen, det tok to minutter, så skrev han litt papirer, det var alt. Hele prosessen tok vel 10-15 minutter inkl. en tur i skranken, så ble vi stående og snakke om at det snart var umulig å kjøre MC trygt i Norge siden veiene var så dårlige.. Dette var alt jeg skulle også.. men som jeg skrev over her så leta dem etter feil på min i Elverum... uheldigvis for dem så fant dem bare senkefjærer uten papirer etter over 1 time med leting!!! Jeg skal aldri dit igjen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 8, 2009 Jeg var å viste s4'n på Kongsvinger for å godkjenne bakseter. Gikk fint det, men når de tittet litt ellers rundt på bilen fikk jeg beskjed av kontrolløren om at de skulle rive skiltene av bilen igjen hvis de så den langs veien. ORDRETT! Synes det var en noe usaklig kommentar.. Pga senk, 3" eksos, sota ruter og felger. Han kunne jo spurt om jeg hadde papirer i stedet? Jeg synes de var utrivelige og spydige, men skal kanskje ikke klage når de faktisk godkjente setene uten å gjøre noe mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 8, 2009 Jeg fikk min godkjent med senkesett på Gjøvik. Det gikk smertefritt. Fikk godkjent felga i vognkortet samtidig. Prøv på Gjøvik, dom er ålreite der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 8, 2009 Alle som har gode og dårlige erfaringer tyder vel bare på at det er helt bingo hvilken kontrollør man treffer. Noen er trivelige, bruker skjønn innen regelverkets rammer og gjør det de skal mens andre er bare ute etter å skrive mangellapper på alle som ikke kjører Accent eller Ignis med hjulkapsler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 8, 2009 Men nå trenger en faktisk ikke å ha felger i vognkortet lenger. Kjenner en som ble stoppa i Elverum og fikk mangellapp på felger og solfilm. Så han bytta ruter og dro på elverum med den, og fikk beskjed i skranken at felger ikke trengte p stå i vognkortet lenger, så da ble han litt irritert og så at dem fikk bruke samme praksis inne som ute.. Så da gikk ho skranken og fant ei bok som det sto om det der i og sa han kunne henvise til den om han ble stoppa igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 8, 2009 Å den boka heter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 10, 2009 Stro boka ell noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 10, 2009 Bruker dei planken på Gjøvik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 10, 2009 Bruker dei planken på Gjøvik? Nei, de bruker målebånd: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 10, 2009 Nei, de bruker målebånd: smil : Hehe... Da kjem ikkje eg over der med min "originale" bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...