Anbefalte innlegg

Hei på dere!

1: Har en Bora 1999 Mod. med regnsensor. Selv om man kan justere følsomheten noe med den lille bryteren oppe på den høyre hendelen synes jeg fremdeles at den er litt for ivrig og kunne tenke meg å justere ned følsomheten litt til. Er det en delikat måte å fikse dette på?

2: Noen ganger reagerer ikke regnsensoren som den skal. Kan virke nesten som om noe ligger foran sensoren slik at den ikke registrere noe regn. Hvor sitter denne sensoren?

På forhånd TUSEN TAKK FOR SVAR og GODT NYTT ÅR !!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har ikke hatt vag med regnsensor, men jeg hadde tidlilgere en BMW 5 serie med slik sensor..

Det virket som om denn ikke ville ta det "første visket" om morgenen. Når jeg først hadde satt den i gang funket den fint.

På min BMW gikk det ikke å reg følsomheten, men den var også overfølsom til tider, spesielt på vinterstid. Tok da å vasket fronruta over sensoren, og da funket den fint igjen. Sikker drit og salt fra vegen som legger seg der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei på dere!

1: Har en Bora 1999 Mod. med regnsensor. Selv om man kan justere følsomheten noe med den lille bryteren oppe på den høyre hendelen synes jeg fremdeles at den er litt for ivrig og kunne tenke meg å justere ned følsomheten litt til. Er det en delikat måte å fikse dette på?

2: Noen ganger reagerer ikke regnsensoren som den skal. Kan virke nesten som om noe ligger foran sensoren slik at den ikke registrere noe regn. Hvor sitter denne sensoren?

På forhånd TUSEN TAKK FOR SVAR og GODT NYTT ÅR !!!!!!

Sensoren sitter i det blå feltet ved speilfeste, ser det godt utenfra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare av ren kuriositet: Jeg så at Cd-Cardic solgte regnsensorer for ettermontering, på pakken var det kun skrevet "Für alle VAG" e.l.

Kan en da ettermontere dette på f,eks min bil 1992 Golf 3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare av ren kuriositet: Jeg så at Cd-Cardic solgte regnsensorer for ettermontering, på pakken var det kun skrevet "Für alle VAG" e.l.

Kan en da ettermontere dette på f,eks min bil 1992 Golf 3?

Ja, det kan du. Dette settet (som sannsynligvis kommer fra Hella) består av en sensor til frontruta, en kabel fra sensor til releet og et nytt intervall-rele. Som du kanskje vet (og jeg vet) så har så og si alle VAG-biler og andre tyske biler, samme intervallrele, eller i det minste samme festesokkel. Dermed er dette plug&play.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan du. Dette settet (som sannsynligvis kommer fra Hella) består av en sensor til frontruta, en kabel fra sensor til releet og et nytt intervall-rele. Som du kanskje vet (og jeg vet) så har så og si alle VAG-biler og andre tyske biler, samme intervallrele, eller i det minste samme festesokkel. Dermed er dette plug&play.

Ok, takker for svar..

Kanskje jeg skal investere i en slik i fremtiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den dyr Bjørn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den dyr Bjørn?

Uten at jeg skal garantere det 100% så mener jeg kostet ca. 1000kr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.