#101 Skrevet August 17, 2009 Nei du kortslutter bare den i mitten med enten den ene siden eller andre. Nå som du har liv igjen gjør du slik sett igang vifta og mål pin 30 og 87 på begge relea skal ha spenning på 30 og 87 på det ene bare og 30 på den andre så bytter du om på termokontakten da skal du ha sp på 87 på det releet du ikke hadde i sta. termokontakten er jo F18/F54 i skjema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet August 17, 2009 Nei du kortslutter bare den i mitten med enten den ene siden eller andre.Nå som du har liv igjen gjør du slik sett igang vifta og mål pin 30 og 87 på begge relea skal ha spenning på 30 og 87 på det ene bare og 30 på den andre så bytter du om på termokontakten da skal du ha sp på 87 på det releet du ikke hadde i sta. termokontakten er jo F18/F54 i skjema Nå er problemet ordnet. Var en kar som kom innom og hjalp meg med å måle litt. Ingen av kablene var ødelagt eller noe sånt, men to av relene var ødelagt - så bra jeg fikk byttet de. Men angående hvilke ledere som skulle kortsluttes så var det feil, jeg måtte bruke pin nr 3 på skjemaet, og kortslutte med enten 2 eller 3. (ikke midten + side) Trodde med en gang at noen hadde krøllet til kablingen på bilen da han forrige eide den, men utfra skjemet står det også 1 2 3 hvorav 3 er jord. Helt sikker på at jord skal sitte i midten? Kan jo evt. være derfor relene mine har gått i stykker tidligere, om noen har koblet noe feil. Nå fungerer air condition igjen også. Tusen takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet August 17, 2009 var mitten på den siste bilen jeg var borti bare..så tenkte ikke noe mer over det..ikke farlig om du kortslutter feil. Men bra du fant ut av det da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet August 17, 2009 var mitten på den siste bilen jeg var borti bare..så tenkte ikke noe mer over det..ikke farlig om du kortslutter feil.Men bra du fant ut av det da;) Ok Studerte skjemaet og kunne ikke skjønne at det hadde noe å si om vi koblet pluss mot pluss. hehe - så tok sjangsen og testet - og da fungerte det utmerket. Jepp, nå er jeg veldig fornøyd her jeg sitter Over til neste feil for meg nå. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet August 17, 2009 og neste feil var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet August 17, 2009 (endret) og neste feil var? Bytte en o-ring ifm vannkjøling bak på blokka. Enkel sak (dog litt knotete å komme til). Samt at jeg må bytte opphenget på mellomakselen. Rister fælt i 45 og 75km\t. Samt fiks av håndbrekk-vaier, den er slapp på ene siden. Det er alt som må til for å EU-godkjenne gliset Edit: Og endeledd kom jeg på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet August 17, 2009 rett fram jobb det der;) Bare en ting du bør tenke på er når du skal bytte lager på aksel er at den er avbalsert de to delene. så når du tar den frahverandre ta og merk splines så den kommer på samme plass når du skal ha den sammen igjen. Ellers kan du få ubalanse igjen om du har uflaks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet August 17, 2009 rett fram jobb det der;)Bare en ting du bør tenke på er når du skal bytte lager på aksel er at den er avbalsert de to delene. så når du tar den frahverandre ta og merk splines så den kommer på samme plass når du skal ha den sammen igjen. Ellers kan du få ubalanse igjen om du har uflaks Takk for tipset! Tror jeg skal ha med meg en kyndig kar når det skal gjøres. Samt lese manualen godt. hehe Må snart ta den jobben på a8en også.. med mindre jeg får et verksted til å gjøre det på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet August 17, 2009 enkel jobb det der. skru av aksel skru av senterskrue inni leddet dra delene fra hverandre trekk av lager med avdrager bank/press på nytt lager sett sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...