Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at bensinpumpa streiker akkurat når jeg minst trenger det.

Dersom jeg kjører nede i store hull på dårlige grusveier slit at bilen får seg et kraftig slag så kutter bensinpumpa ut. Jeg er da nødt til å bli tauet hjem for da å demontere bensinpumpa.

Det merkelige er at når jeg tar opp bensinpumpa og setter spenning på den så går den som ei klokke, og etter at alt er satt sammen til slik det var fra før av så er det å starte opp igjen og kjøre helt til den får seg et krafig slak.

 

Noen som vet hva dette kan være? Har prøvd kondensfjerner og skifta bensinfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom børstene begynner å bli slitt kan en elektromotor oppføre seg slik. Du har sikkert sjekka at den får strøm når den ikke går, og gjør den det så er det bare å kjøpe ny. Ikke noe å gamble på, det blir garantert ikke bedre.

 

Skal du kjøpe ny, sjekk prisene både på Møller og hos andre (Mekonomen, Bosch ++). Har opplevd store forskjeller i begge retninger.

 

Edit: Har hørt om samme problem på en droF Scorpio. Der er det en sikkerhetsbryter som kutter strømmen til pumpa ved harde slag (kollisjon e.l.). Denne har en tendens til å bli overfølsom når den trekker på åra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Har hørt om samme problem på en droF Scorpio. Der er det en sikkerhetsbryter som kutter strømmen til pumpa ved harde slag (kollisjon e.l.). Denne har en tendens til å bli overfølsom når den trekker på åra.

Dette skjedde på vår Scorpio! :D

Kobla bare lednnettet rundt bryteren.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tips av svigers om at ford har et slik sikkerhetssystem på biler med injection, så da spørs det om vw har noe lignende. Skal sjekke litt priser over nyttår, er jo en ganske vital del denne bensinpumpa så hadde vært kjekt med en jeg kunne stolt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om pumpa får strøm når bilen stopper. Dersom den gjør det, ligger feilen i den.

 

På en av mine første biler var det dårlig kontakt, så avogtil gikk den, avogtil ikke. Gjerne i forbindelse med en liten hump eller en krapp sving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få sjekka det, men problemet er at det skal ganske harde slag til før at bensinpumpa dør ut. Men neste gang det skjer får jeg ha multimeteret klart :)

Er det noen som har VW Etka og kan skaffe meg delenr. på bensinpumpa til en golf 3 95mod 1,8l ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få sjekka det, men problemet er at det skal ganske harde slag til før at bensinpumpa dør ut. Men neste gang det skjer får jeg ha multimeteret klart :)

Er det noen som har VW Etka og kan skaffe meg delenr. på bensinpumpa til en golf 3 95mod 1,8l ?

Sitter på følgende info;

 

1H0 919 051 AJ - Drivstoffpumpe med separat avstøttet giver for drivstoffmåler (1.2 bar) For ABD, ADZ, AAM, AAC, ABU, AEA, og ABS

 

1H0 919 051 AK - Drivstoffpumpe med separat avstøttet giver for drivstoffmåler (3 bar) For ABF, ADY, AEP og AEK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpa med delenr Rune =)

Driver å sanker sammen litt priser jeg nå, og er inne på webshoppen til autospar. Der finner jeg bensinpumpa til bilen min med dele nr 1H0919651H.

Er dette et delenr kun for pumpa? Drivstoffmåleren min er i orden så den ser jeg ikke nødvendigheten i å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sanka sammen noen priser:

VAG Sjappa her i byen skulle ha 3750,- for kun bensinpumpa.

Autospar skulle ha 1856,- for kun bensinpumpa.

Norsk Bildelesenter skulle ha 2950,- for bensinpumpe og drivstoffmåler.

 

Med litt kjapp hoderegning så sier det seg jo selv at Autospar er rimeligst så blir en bestilling derifra i dag tenker jeg. Håper bare på at dette er løsninga på mine problemer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sanka sammen noen priser:

VAG Sjappa her i byen skulle ha 3750,- for kun bensinpumpa.

Autospar skulle ha 1856,- for kun bensinpumpa.

Norsk Bildelesenter skulle ha 2950,- for bensinpumpe og drivstoffmåler.

 

Med litt kjapp hoderegning så sier det seg jo selv at Autospar er rimeligst så blir en bestilling derifra i dag tenker jeg. Håper bare på at dette er løsninga på mine problemer :)

 

Hvilken bil er dette til ? hvis det kommer noen ulyder fra pumpa, så kan det godt være mate pumpa i tanken som streiker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er dette til ? hvis det kommer noen ulyder fra pumpa, så kan det godt være mate pumpa i tanken som streiker.

Er til en golf 3 1,8l 95mod. Målte spenninga på kontakten til bensinpumpa og der var det 12v. Har bestilt ny pumpe så regner med å ha denne på tirsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.