Byttet bærebruer, gjort det riktig?

Anbefalte innlegg

Hei har nå endelig fått sammen hele forstillingen av bærebruer og armer.

 

Så da lurte jeg på om dette ble riktig?

 

Husken er dårlig pluss at jeg aldri har gjort det før hehe

 

Tenker spesielt på de små armene ned til stabstaget:)

 

07082009196.jpg

07082009195.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de små armene skal vel være på den andre siden.. om du skjønner. Ikke sikkert jeg husker riktig nå, men kanskje noen andre som kan bekrefte evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å sammenligne med andre siden? Eller demonterte du begge sider samtidig?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være ei pil som peker frem på de armene.. var det iallefall på mine da jeg byttet..

 

se på bildet, var det beste jeg fant ;)

liten arm.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pilen peker fremover;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pilen peker fremover;)

 

Var det mye jobb? kjøpte du forsterket? Hva ga du for alt? Dette er en jobb jeg også må gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det mye jobb? kjøpte du forsterket? Hva ga du for alt? Dette er en jobb jeg også må gjøre...

 

Kjøp ordentlige forstillingsdeler!

Jeg har brent meg på "uoriginale" deler til min 02 passat

Har kjørt under 60000km og 2,5 år siden jeg bytta hele forstillinga, og nå ryr det i småbiter igjen.

Jeg ble anbefalt et forsteket sett fra Febi-bilstein...........Men det var ikke av god kvalitet!!

Fra nå av blir det handlet enten hos Møller eller Mekonomen sånn at jeg får 3 år/100000km garanti.

Skal ikke ha denne overraskelsen flere ganger!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det mye jobb? kjøpte du forsterket? Hva ga du for alt? Dette er en jobb jeg også må gjøre...

 

kostet 4200 hos frode kristoffersen, og var ganske greit nå jeg fikk litt tips om hvordan det skulle gjøres eneste hellvete var rusta som hadde hatt et gilde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan bekrefte at det er riktig mtp de små armene og skiva på de ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser riktig ut det du har gjort der ja, sånn de gamle satt på min og sånn jeg har satt de nye nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De små armene står motsatt på min. Begge var merket med pil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det både ja og nei her hehe

 

Noen med b5 quattro som kan bekrefte her? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være ei pil som peker frem på de armene.. var det iallefall på mine da jeg byttet..

 

se på bildet, var det beste jeg fant ;)

 

Det er vel ganske tydelig her. Det står også oppført slik som på dette bildet i ETKA. Lenka skal ha bøyen inn mot drivaksel, med siden som har pil på mot deg når du ser inn i hjulbua. Den skiva som du spurte om skal stå mot stabstag som du har gjort. Prøv omvendt og du ser fort det blir feil. Da står hele lenka veldig skjevt og det er sannsynlig at gummiforingene på den ryker temmelig kjapt.

 

Edit: Ja, nå så jeg jo at bildet ikke ble med, men får bare scrolle opp så er det jo der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du skal tighte fast de indre boltene til de nedre og øvre bærearmene,så bør du ha press(evt jekk) på navet oppover..

Grunnen til det er at visst du tighter fast de indre foringene når komplett forstilling henger "løst" nedover er at det blir vridning i foringa og at det da blir meget fort utslitt når du da setter bilen på bakken igjen..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du skal tighte fast de indre boltene til de nedre og øvre bærearmene,så bør du ha press(evt jekk) på navet oppover..

Grunnen til det er at visst du tighter fast de indre foringene når komplett forstilling henger "løst" nedover er at det blir vridning i foringa og at det da blir meget fort utslitt når du da setter bilen på bakken igjen..:)

 

Så i haynes at de øvre skal strammes så de står 47mm nedenfor plata i topp av fjærbein når de strammes.

 

Og de nedre tenkte jeg og stramme til når den står på bakken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.