#1 Skrevet August 7, 2009 Hei har nå endelig fått sammen hele forstillingen av bærebruer og armer. Så da lurte jeg på om dette ble riktig? Husken er dårlig pluss at jeg aldri har gjort det før hehe Tenker spesielt på de små armene ned til stabstaget:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2009 de små armene skal vel være på den andre siden.. om du skjønner. Ikke sikkert jeg husker riktig nå, men kanskje noen andre som kan bekrefte evt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2009 Er det ikke bare å sammenligne med andre siden? Eller demonterte du begge sider samtidig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2009 Skal være ei pil som peker frem på de armene.. var det iallefall på mine da jeg byttet.. se på bildet, var det beste jeg fant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2009 Pilen peker fremover;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2009 Pilen peker fremover;) Var det mye jobb? kjøpte du forsterket? Hva ga du for alt? Dette er en jobb jeg også må gjøre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2009 Var det mye jobb? kjøpte du forsterket? Hva ga du for alt? Dette er en jobb jeg også må gjøre... Kjøp ordentlige forstillingsdeler! Jeg har brent meg på "uoriginale" deler til min 02 passat Har kjørt under 60000km og 2,5 år siden jeg bytta hele forstillinga, og nå ryr det i småbiter igjen. Jeg ble anbefalt et forsteket sett fra Febi-bilstein...........Men det var ikke av god kvalitet!! Fra nå av blir det handlet enten hos Møller eller Mekonomen sånn at jeg får 3 år/100000km garanti. Skal ikke ha denne overraskelsen flere ganger!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2009 Var det mye jobb? kjøpte du forsterket? Hva ga du for alt? Dette er en jobb jeg også må gjøre... kostet 4200 hos frode kristoffersen, og var ganske greit nå jeg fikk litt tips om hvordan det skulle gjøres eneste hellvete var rusta som hadde hatt et gilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 8, 2009 ingen som kan bekrefte at det er riktig mtp de små armene og skiva på de ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 8, 2009 Ser riktig ut det du har gjort der ja, sånn de gamle satt på min og sånn jeg har satt de nye nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 8, 2009 De små armene står motsatt på min. Begge var merket med pil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 8, 2009 Nå er det både ja og nei her hehe Noen med b5 quattro som kan bekrefte her? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 8, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 9, 2009 Skal være ei pil som peker frem på de armene.. var det iallefall på mine da jeg byttet.. se på bildet, var det beste jeg fant Det er vel ganske tydelig her. Det står også oppført slik som på dette bildet i ETKA. Lenka skal ha bøyen inn mot drivaksel, med siden som har pil på mot deg når du ser inn i hjulbua. Den skiva som du spurte om skal stå mot stabstag som du har gjort. Prøv omvendt og du ser fort det blir feil. Da står hele lenka veldig skjevt og det er sannsynlig at gummiforingene på den ryker temmelig kjapt. Edit: Ja, nå så jeg jo at bildet ikke ble med, men får bare scrolle opp så er det jo der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 9, 2009 Husk at når du skal tighte fast de indre boltene til de nedre og øvre bærearmene,så bør du ha press(evt jekk) på navet oppover.. Grunnen til det er at visst du tighter fast de indre foringene når komplett forstilling henger "løst" nedover er at det blir vridning i foringa og at det da blir meget fort utslitt når du da setter bilen på bakken igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 9, 2009 Husk at når du skal tighte fast de indre boltene til de nedre og øvre bærearmene,så bør du ha press(evt jekk) på navet oppover..Grunnen til det er at visst du tighter fast de indre foringene når komplett forstilling henger "løst" nedover er at det blir vridning i foringa og at det da blir meget fort utslitt når du da setter bilen på bakken igjen.. Så i haynes at de øvre skal strammes så de står 47mm nedenfor plata i topp av fjærbein når de strammes. Og de nedre tenkte jeg og stramme til når den står på bakken:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...