#1 Skrevet Desember 30, 2004 Vel.. Har omsider fått summet meg inn i klubben her etter å ha tittet en del på forumet her. Starter showet med et plagsomt problem på min gamle passat. (88mod 35i) Vindusviskerene går så vanvittig treigt... Hvertfall i forhold til hva jeg er vant med fra andre biler. Om man har viskerene på på høyeste hastighet, så går de ca like fort som det vanligvis gjør på normal hastighet.. Nå er dette en østlandsregistrert bil, og jeg er jo vant med bergensregistrerte biler så det kan jo være at vi har litt forskjellige behov her... Noen som har noen gode tips eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2004 Velkommen skal du være. Er trinnene i orden? Øker farten for hvert trinn, eller virker det bare som om det er to trinn feks? Kan være slitte motorer, eller at de ikke får skikkelig strøm. Har du forsøkt å gi de litt motstand og se om de går da? Altså holde igjen eller belaste de med snø på ruta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2004 Altså.. De funker sånn som de skal bortsett fra farten på dem. Men trinn en ( den som jeg vanligvis ville brukt på en normal regnværsdag ) går meget tregt og trinn to går sånn jeg skulle ønske trinn en skulle gått. Ellers så har jeg jo fått prøvd dem med litt motstand også, og da går dem enda tregere. ( ved is eller snø ). Det virker ikke som om det skal mye til for at dem skal stoppe helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2004 Bytt motor, fort gjort. Så samtidig over ledningene og kontaktene så du er sikker på at de får nok strøm. Da skal det bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2004 Får satse på det da.... Takk for hjelpen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2004 Jeg tror ikke det er sliten motor som gjør dette, det er heller sannsynlig at mekanismen må smøres opp. Akselene til viskerarmene går gjennom foringer, hvor både akselen og foringen er av metall. Her blir det selvfølgelig korrosjon og rust etterhvert. Reparasjonen går da ut på å demontere alt sammen og smøre det opp med smørefett, gjerne et lithiumbasert fett. Jeg måtte gjøre det på min mors Vento for et par år siden, da ble alt som nytt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 1, 2005 Jeg håper jo at det er så enkelt. Men vanligvis lønner det seg å bytte det til nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 1, 2005 Jeg tipper det samme som Per 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2005 Har ikke sett på det ennå, må vente på litt finere vær da jeg ikke har tilgang på garasje for tiden... Satser på å smøre opp ledd og foringer i første omgang, så får vi se om jeg skifter motoren i samme slengen.. Godt nytt år folkens.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2005 Hei. Er nok enig med Per her. Jeg hadde de samme symptomene på mi ganle Golf I. Der var det akslingene gjennom karosseriet som var gått tørt og begynt å ruste.Alt av mekanikk ut og full overhaling av fett å bevegelige deler, så blir det nok bra,Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...